دادستان تبریز: حفظ وحدت و همبستگی ملی انتظار همگانی است
دادستان تبریز: حفظ وحدت و همبستگی ملی انتظار همگانی است

دادستان تبریز: حفظ وحدت و همبستگی ملی انتظار همگانی است دادستان تبریز با تاکید بر لزوم توجه به وحدت، همبستگی و انسجام ملی در انتخابات پیش رو به عنوان خواست همگانی، گفت: خط قرمز ما رفتارهای ناهنجار، ناقض قانون، اخلاق و توجه به انسجام ملی است طوری که نباید نامزدها و هواداران و ستادهای انتخاباتی […]

دادستان تبریز: حفظ وحدت و همبستگی ملی انتظار همگانی است

دادستان تبریز: حفظ وحدت و همبستگی ملی انتظار همگانی است

دادستان تبریز با تاکید بر لزوم توجه به وحدت، همبستگی و انسجام ملی در انتخابات پیش رو به عنوان خواست همگانی، گفت: خط قرمز ما رفتارهای ناهنجار، ناقض قانون، اخلاق و توجه به انسجام ملی است طوری که نباید نامزدها و هواداران و ستادهای انتخاباتی آن‌ها احتمالا از چارچوب‌های اخلاقی و قانونی خارج شوند.

به گزارش تایسیز آذربایجان به نقل ازایرنا، بابک محبوب علیلو روز یکشنبه در نشست تبیینی فعالان رسانه‌ای آذربایجان شرقی، با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب به رعایت چهار شاخص مشارکت، رقابت، سلامت و امنیت انتخابات، اظهار کرد: اقتدار جمهوری اسلامی فقط با همراهی مردم دست یافتنی بوده بر این اساس حضور مردم در عرصه‌های مختلف سیاسی به ویژه انتخابات تاثیرگذار است و این موضوع حتی فراتر از نتیجه انتخابات اهمیت دارد.

وی با بیان اینکه رسانه می‌تواند نقش اصلی در افزایش مشارکت و حضور پرشور مردم در انتخابات ایفا کند، افزود: باید زمینه مشارکت قوی و پرشور در انتخابات ریاست جمهوری را فراهم کنیم و این موضوع شدنی است زیرا مردم همواره نشان داده‌اند که مدافع سرسخت نظام جمهوری اسلامی بوده و به رغم مشکلات مختلف اقتصادی جامعه، در صحنه حضور می‌یابند و توطئه‌های دشمنان را نقش بر آب می‌کنند که آخرین نمود آن، وداع مردم با کاروان شهدای خدمت بود.

وی با اشاره به قوانین انتخاباتی چهاردهمین دوره ریاست جمهوری، اظهار کرد: ویژگی «سلامت» در تمام انتخاباتی که پس از پیروزی انقلاب اسلامی برگزار شده است، رعایت شده و این دور از انتخابات ریاست جمهوری نیز در سلامت کامل برگزار می‌شود.

محبوب علیلو افزود: تامین امنیت انتخابات علاوه بر اینکه برعهده دستگاه‌های امنیتی است، مردم و رسانه‌ها نیز نقش مهمی در تامین این اصل مهم در انتخابات پیش رو دارند.

وی با بیان اینکه تبلیغات انتخاباتی نامزدها نباید از چارچوب اخلاقی و هنجارهای قانونی خارج شود و نقض آن‌ها قابل اغماض نیست، گفت: رسانه‌ها و افراد فعال در حوزه تبلیغات باید با هدف تبیین و آگاه سازی افکار عمومی کمک کنند.

دادستان تبریز با اشاره به رصد فعالیت‌های مجرمانه و ناقض قوانین در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، اظهار کرد: تمام بایدها و نبایدها به طور کتبی به روسای ستادهای مرکزی تبلیغاتی در استان منعکس شده است.

وی با اشاره به بخشی از این بایدها و نبایدها، خاطرنشان کرد: امکانات دستگاه‌های اجرایی دولتی و عمومی غیردولتی مثل شهرداری‌ها نباید با هدف تبلیغ به نفع یا ضرر کاندیداها استفاده شود و مدیران و مسئولان با هر رده‌ای نباید از موقعیت خود به نفع یا ضرر کاندیدایی عمل کنند.

محبوب علیلو با اشاره به اهمیت جایگاه رسانه در شرایط کنونی جامعه، افزود: رسانه، ضلع اصلی فرهنگی جامعه بوده و تقویت وضعیت فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و امنیتی بیشتر از این مجرا امکان پذیر است و رسانه در صف نخست انتقال هنجارها و ارزش‌های اجتماعی قرار دارد.

وی با یادآوری نام و یاد شهدای خدمت، گفت: شهید آیت الله رئیسی، رئیس جمهور مکتبی، مردمی، دلسوز و متعهد بود و علاوه بر تعهد، مهر و محبت خاصی داشت که در برخورد اول با مردم آنچنان گرم و صمیمی و بامحبت بود گویا آن‌ها را چندین سال است که می‌شناسد.

وی افزود: شهید آیت الله آل هاشم نیز درس‌های بسیاری به ما داد، کاش بتوانیم از بخشی از سیره‌های رفتاری آن شهید تبعیت کرده و رفتارهای خوب این شهید محراب را در زندگی خود جاری و ساری سازیم، شهید آیت الله آل هاشم در موضوع جذب حداکثری و دفع حداقلی که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است، نمونه بود و افراد بسیاری که با او زاویه داشتند، با نوع رفتار و برخورد و سلوک بزرگوارانه ایشان جذب می‌شدند.

دادستان تبریز گفت: امروز نظام جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی به چنین دیدگاه‌ها و نگرش‌هایی نیاز دارد و استاندار شهید نیز در مدت کمی نشان داد با مردم است و می‌توان برای مردم در کوتاهترین زمان نیز کار کرد.

شور و نشاط اجتماعی را در حوزه بلوغ سیاسی نشان دهیم

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به جریان رسانه‌ای استان در انتخابات مجلس شورای اسلامی و سانحه بالگرد شهدای خدمت، گفت: رسانه‌های استان با نگاه مثبت در جهت مشارکت افزایی و ایجاد بصیرت و بینش سیاسی بین مردم تلاش کرده‌اند.

سیدمحمدحسین بلاغی با بیان این‌که هدف ما مشارکت پرشور مردم با بینش و آگاهی سیاسی و اجتماعی در انتخابات ریاست جمهوری است، افزود: رویکرد رسانه، ارتقای مشارکت آگاهانه مردم بوده و باید بنای مشارکت افزایی آگاهانه در دستورکار قرار گیرد.

وی با بیان اینکه این اداره کل از جریان رسانه‌ای و اصحاب رسانه استان حمایت می‌کند، اظهار کرد: دستورالعمل رسانه‌ای هیات نظارت بر مطبوعات درباره انتخابات، قوانین انتخابات مرتبط با حوزه تبلیغات به کانون‌های آگهی و تبلیغاتی و توصیه نامه‌های رسانه‌ای پیرامون انتخابات از جمله الزامات ابلاغی به حوزه رسانه و تبلیغات است.

بلاغی تاکید کرد: باید شور و نشاط اجتماعی در حوزه بلوغ سیاسی را در این دور از انتخابات نیز نشان بدهیم.

فعالان رسانه‌ای آذربایجان شرقی سرآمد در پایبندی به قانون و اصول اخلاقی

رئیس پلیس فتا آذربایجان شرقی تبریز نیز در این جلسه گفت: فعالان رسانه‌ای استان از لحاظ پایبندی به مقررات و اصول اخلاقی در فعالیت‌های خود سرآمد هستند.

سرهنگ اکبر محمد جعفری با بیان این‌که پلیس فتا همواره در خدمت تمام مردم جامعه برای برقراری آرامش روانی در فضای مجازی است، افزود: خط قرمز ما تشویش اذهان و برهم زدن آرامش روانی مردم است.