سازمان هواپیمایی توجیهکننده گران فروشی ایرلاین ها روزنامه اعتماد در یادداشتی کارشناسی به نقد اظهارات کاپیتان محمد محمدیبخش رییس جدید سازمان هواپیمایی کشوری پرداخت.بر اساس قانون هواپیمایی کشوری، سازمان هواپیمایی اساسا مسئولیتی در قبال ضرر، زیان، ورشکستی یا سودهی شرکت های هواپیمایی ندارد.علاوه بر گرانی بلیت، موضوع عجیب الزام شرکت های هواپیمایی به فروش کف […]

سازمان هواپیمایی توجیهکننده گران فروشی ایرلاین ها
روزنامه اعتماد در یادداشتی کارشناسی به نقد اظهارات کاپیتان محمد محمدیبخش رییس جدید سازمان هواپیمایی کشوری پرداخت.بر اساس قانون هواپیمایی کشوری، سازمان هواپیمایی اساسا مسئولیتی در قبال ضرر، زیان، ورشکستی یا سودهی شرکت های هواپیمایی ندارد.علاوه بر گرانی بلیت، موضوع عجیب الزام شرکت های هواپیمایی به فروش کف با حداقل ۶۰۰هزار تومان نیز واکنش های قابل توجهی را به دنبال داشت، اتفاقی که سال ۱۳۹۹ با شدت یافتن انتقادات توسط معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری غیرقانونی و ناقض حقوق مصرف کننده اعلام شده بود.هزینه های ایمنی پروازها چه ربطی به ارزان یا گران فروشی بلیت دارد؟ آیا نظارت دوره ای و پایش استانداردهای فنی و ایمنی براساس نرخ فروش بلیت انجام می شود؟ وابسته کردن موضوع مهم و حیاتی ایمنی پرواز به قیمت فروش موجب تشویش اذهان عمومی و ترس مردم نمی شود؟

































