سلاجقه: شهید رییسی مدافع راستین محیط زیست بود
سلاجقه: شهید رییسی مدافع راستین محیط زیست بود

سلاجقه: شهید رییسی مدافع راستین محیط زیست بود رییس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به علاقمندی و توجه ویژه شهید جمهور به محیط زیست، گفت: آیت الله رییسی مدافع راستین محیط زیست بود. به گزارش تایسیز آذربایجان ،علی سلاجقه روز پنجشنبه در مراسم تجلیل از محیط بانان نمونه کشور در تبریز، افزود: شهید رییسی […]

سلاجقه: شهید رییسی مدافع راستین محیط زیست بود

سلاجقه: شهید رییسی مدافع راستین محیط زیست بود

رییس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به علاقمندی و توجه ویژه شهید جمهور به محیط زیست، گفت: آیت الله رییسی مدافع راستین محیط زیست بود.

به گزارش تایسیز آذربایجان ،علی سلاجقه روز پنجشنبه در مراسم تجلیل از محیط بانان نمونه کشور در تبریز، افزود: شهید رییسی همواره مسایل محیط زیستی را اصل بر توسعه می دانست و در این مسیر، مقابل بسیاری از زیاده خواهی ها ایستاد.

وی با اشاره به شهادت شهید جمهور و هیات همراه در منطقه حفاظت شده دیزمار یادآوری کرد: اینکه شهید والا مقام همیشه دغدغه محیط زیست داشت و عاقبت در منطقه ای حفاظت شده به شهادت رسید برای جامعه محیط بانی افتخار و آبرو است.

سلاجقه محیط بان را سرمایه های اجتماعی خواند و با قدردانی از تلاش های شبانه روزی آنها در حفاظت از محیط زیست ادامه داد: اگر رشادت و فداکاری خانواده و همسران محیط بانان نبود دست بابی به موفقیت ها ممکن نبود.

وی با تاکید بر ارزش و اهمیت خون شهدا در باروری و صلابت نظام اسلامی، گفت: در برهه هایی از تاریخ که معنویت نظام به خطر افتاده خون شهدایی چون سلیمانی و آیت الله رییسی بر معنویت نظام و انقلاب افزوده است.

سلاجقه عنوان عبارت “دلم برای رییسی سوخت” از سوی مقام رهبری را بسیار مهم دانست و اظهار کرد: در این خصوص معانی و تفاسیر بسیار زیادی گنجانده شده است.

وی گفت: آیت الله شهید رییسی اشرافیت، پشت میز نشینی، زمان و بن بست ها را شکست تا مسیر توسعه و رفاه مردم سریع تر طی شود.

سلاجقه با بیان اینکه شهید جمهور به طور میدانی در عرصه محیط زیست حاضر می شد، ادامه داد: او مدافع راستین محیط زیست بود و هرگز در این زمینه راحت ننشست.

وی مراقبت و حفاظت از محیط زیست را جزو توصیه های دین و از تاکیدات مقام رهبری دانست و افزود: بر همین اساس روز قیامت همه در برابر محیط زیست و حیات وحش سوال خواهند شد و باید به گونه ای عمل کنیم که شرمنده نشویم.

در پایان این مراسم از سه محیط بان نمونه ملی ، محیط بان برتر استانی، خانواده شهدا و جانبازان سازمان حفاظت محیط زیست با اهدای جوایزی تجلیل شد.

مرتضی نعمت پور فرمانده یکان حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی فرمانده نمونه و مقام اول در کشفیات و دستگیری شکارچیان در کشور شد.