فرماندار: ۲۴ واحد مرغداری صنعتی در ایرانشهر فعال است
فرماندار: ۲۴ واحد مرغداری صنعتی در ایرانشهر فعال است

زاهدان – تایسیز آذربایجان – معاون استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار شهرستان ویژه ایرانشهر گفت: هم اینک ۲۴ واحد مرغداری صنعتی گوشتی با ظرفیت تولید ۵۸۰ هزار قطعه در هر دوره، در این شهرستان فعال است. نبی بخش داودی  اظهار داشت: تولید سالانه افزون بر هفت هزار تن گوشت سفید؛ ایرانشهر را به عنوان […]

زاهدان – تایسیز آذربایجان – معاون استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار شهرستان ویژه ایرانشهر گفت: هم اینک ۲۴ واحد مرغداری صنعتی گوشتی با ظرفیت تولید ۵۸۰ هزار قطعه در هر دوره، در این شهرستان فعال است.

نبی بخش داودی  اظهار داشت: تولید سالانه افزون بر هفت هزار تن گوشت سفید؛ ایرانشهر را به عنوان یکی از مناطق پرورش مرغ در سیستان و بلوچستان مطرح کرده است.
وی بیان کرد: ۱۶ واحد مرغداری صنعتی در بخش بزمان و هشت واحد در بخش مرکزی ایرانشهر فعال است به طوری که شرایط آب و هوایی مساعد این شهرستان سبب شده در سال چهار تا پنج دوره پرورش مرغ انجام شود.
وی افزود: مدت زمان هر دوره پرورش مرغ گوشتی بین ۴۰ تا ۴۵ روز است.
وی با بیان اینکه بیش از ۹۰۰ نفر در مرغداری های ایرانشهر مشغول به کار هستند، گفت: مرغ های تولیدی علاوه بر تامین بازار این شهرستان به سایر نقاط سیستان و بلوچستان نیز عرضه می شود.
فرماندار ایرانشهر اظهار داشت: مصرف سالانه این شهرستان حدود ۶ هزار تن گوشت مرغ است.
داودی اظهار داشت: همچنین یک واحد کشتارگاه صنعتی با ظرفیت کشتار ۱۶هزار قطعه در روز، نیز در شهرستان ایرانشهر فعال است که نقش بسیار مهمی در خرید، کشتار و عرضه مرغ های تولیدی دارد.
علی اصغری یکی از تولید کنندگان مرغ در ایرانشهر به خبرنگار ایرنا گفت: کمبود سهمیه سوخت وافزایش ۳۰ درصدی خوراک مرغ از جمله مهمترین مشکلات مرغداران این منطقه است.
وی بیان کرد: بخش بزمان از مناطق سردسیر ایرانشهر است که متاسفانه به دلیل کمبود سهمیه سوخت مرغداری های این منطقه با مشکلات زیادی رو به رو هستند.
وی افزود: مسئولان جهاد کشاورزی و فرمانداری ایرانشهر نسبت به اختصاص سهمیه سوخت بیشتر به مناطق سردسیر این شهرستان اقدامات لازم را انجام دهند.
به گزارش تایسیز آذربایجان ایرانشهر در ۳۴۰ کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده است./ایرنا