محمد روشنی : این نمایش آخرین اجرای مذهبی من خواهد بود
محمد روشنی : این نمایش آخرین اجرای مذهبی من خواهد بود

نویسنده و کارگردان نمایش (( اشک ، عشق ، مشق ))‌ گفت : این نمایش آخرین احرای مذهبی من خواهد بود. محمد روشنی در گفتگویی اختصاصی با پایگاه خبری تحلیلی تایسیز آذربایجان درباره اجرای نمایش مذهبی در تبریز گفت : پیوند رسانه و هنر یک اتفاق فوق العاده برای جامعه است ، انتظار داریم مردم […]

نویسنده و کارگردان نمایش (( اشک ، عشق ، مشق ))‌ گفت : این نمایش آخرین احرای مذهبی من خواهد بود.

محمد روشنی در گفتگویی اختصاصی با پایگاه خبری تحلیلی تایسیز آذربایجان درباره اجرای نمایش مذهبی در تبریز گفت : پیوند رسانه و هنر یک اتفاق فوق العاده برای جامعه است ، انتظار داریم مردم به موضوعات مذهبی با چشمِ دل نگاه کنند.
کارگردان این نمایش درباره اجرای تئاتر مذهبی اظهار داشت : این نمایش در شهریور ماه سال ۹۴ شروع به کار کرد.بعد از مدت ها تلاش توانستیم در دهه آخر ماه صفر سال ۹۴ به اجرا برسانیم و دوباره سعی کردیم این نمایش را سال گذشته اجرا کنیم اما متاسفانه حمایت مالی صورت نگرفت و این نمایش اجرا نشد.
وی با توجه به محوریت نمایش ادامه داد : نمایش در حالت کلی در مورد اتفاقات شب تاسوعا تا خرابه شام به صورت اجمالی نگاه شده است وی افزود : قبل از سال ۹۰ خیلی ژانرها را تجربه کرده بودیم و در سال ۹۰ تصمیم گرفتیم ژانر مذهبی را انتخاب کنیم اما هدف این است که به مردم جامعه ساده زیستی اهل بیت و ویژگی آنها را نشان دهیم. امیدواریم مردم امسال به این گونه موضوعات با چشمِ دل نگاه کنند ، نه چشم سر و ورای پرده را ببیند نه صحنه ظاهری را !
او درباره هزینه انجام شده برای این نمایش ، تصریح کرد : از سال ۹۰ به بعد بالای ۱۰۰ میلیون برای اینگونه کارها هزینه شده است چون در ایام فاطمیه نمایش((اشک یاس)) و در شب های قدر نمایش((همای رحمت)) و چند نمایش مذهبی و آئینی دیگر را در طی این سالها به روی صحنه برده ام و متاسفانه امسال نیز ریالی دریافتی نداشته ایم.
وی درباره بازگشت هزینه های این نمایش گفت : ما به برگشت هزینه دیگر فکر نمی کنیم چرا که به خاطر درآمد نمی توانیم در ژانر مذهبی کار کنیم ، انشالله که این نمایش را از ما قبول می کنند.
روشنی درباره حمایت های مسئولین نیز خاطرنشان کرد : حمایت های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره نظارت بر اماکن انتظامی استان خوب بوده است و مراحل چند هفته ای را در چند روز طی کرده ایم اما از دیگر نهاد ها و مسئولان انتظار داریم بیشتر حمایت کنند.
وی درباره استقبال مردم از این نمایش در سال های گذشته اظهار داشت :هرچند که ما برای این نمایش بلیط فروشی نداشتیم اما استقبال خیلی خوب بود و مردم ما را تنها نگذاشتند و این از عشق مردم به اهل بیت ( ع ) است و هدف ما علاوه بر نشان دادن ساده زیستی اهل بیت این است که مردم پشت پرده اتفاقات کربلا را هم ببیند و شجاعت ، فداکاری و ایثار را از طریق ائمه اطهار و اهل بیت آنان یاد بگیرند.
وی افزود: تا امروز با تمام سختی ها و دشواری ها سعی کردم این نمایش ها را روی صحنه ببرم ولی بعد از این دیگر توانایی انجام کار در ژانر مذهبی را ندارم و این به احتمال زیاد آخرین اجرای مذهبی من خواهد بود.
روشنی در پایان گفت : تشکر ویژه ای از رسانه های استان دارم که با حمایت و پوشش خبری این نمایش ما را یاری کردند و همچنین از همه کسانی که در این مدت همراه من بودند تشکر می کنم و امیدوارم مردم و مسئولین هم در طول سه شب اجرا به ما بپیوندند.