موضوع تعطیلی روز شنبه در مجلس مطرح نیست/ طرح تحول سلامت حذف نخواهد شد/جهت گیری بودجه سال ۹۷ در راستای حل مشکلات جامعه نیست
موضوع تعطیلی روز شنبه در مجلس مطرح نیست/ طرح تحول سلامت حذف نخواهد شد/جهت گیری بودجه سال ۹۷ در راستای حل مشکلات جامعه نیست

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس با تاکید به اینکه بودجه برنامه ریزی کشور از گذشته اشکالاتی داشته، گفت:در ردیف بودجه سال جدید سعی شده برخی از اشکالات رفع شود ولی همچنان جهت گیری بودجه در راستای حل مشکلات اقتصادی، معیشتی، بیکاری و نجات افراد آسیپ‌پذیر نیست. محمداسماعیل اظهار داشت: زمانی که موضوع […]

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس با تاکید به اینکه بودجه برنامه ریزی کشور از گذشته اشکالاتی داشته، گفت:در ردیف بودجه سال جدید سعی شده برخی از اشکالات رفع شود ولی همچنان جهت گیری بودجه در راستای حل مشکلات اقتصادی، معیشتی، بیکاری و نجات افراد آسیپ‌پذیر نیست.

محمداسماعیل اظهار داشت: زمانی که موضوع لایحه بودجه مطرح شد، برخی نگرانی‌هایی از قبیل نگرانی در رابطه با حامل‌های انرژی و قطع یارانه در سطح جامعه پخش شد.

وی افزود: در مجلس شورای اسلامی تصمیم بر این است که لایحه بودجه سال آینده ضربه‌ای جدیدی به قشر جامعه نزد، از این رو تصمیمات جدی روی نگرانی‌های ایجاد شده در لایحه بودجه سال ۹۷ خواهیم داشت.

جهت‌گیری بودجه سال ۹۷ در راستای حل مشکلات جامعه نیست 

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس با تاکید به اینکه بودجه برنامه‌ریزی کشور از گذشته اشکالاتی داشته است، تصریح کرد: در ردیف بودجه سال جدید سعی شده که برخی از اشکالات رفع شود ولی همچنان جهت‌گیری بودجه در راستای حل مشکلات اقتصادی، معیشتی، بیکاری و نجات افراد آسیپ‌پذیر نیست.

وی اذعان داشت: تمام فعالیت‌ها برای کاهش شکاف ایجاد شده در رابطه با توزیع متوازن ثروت خواهد بود و اگر اطمینان یابیم که لایحه پیشنهادی برای بودجه سال ۹۷ در جهت حمایت از قشر آسیب‌پذیر جامعه، حمایت از تولید داخلی و رونق صادرات باشد قطعاً مورد حمایت مجلس نیز قرار خواهد گرفت ولی غیر از این باشد، نباید با این وضعیت بودجه به فکر اصلاح وضعیت قشر آسیب‌پذیر باشیم.

سعیدی در رابطه با شائبه‌های تعطیلی در روز پنج‌شنبه یا شنبه ابراز کرد: تعطیلی حال حاضر پنج‌شنبه علت علمی ندارد ولی در مجموع مباحث زیادی برای تعطیلی مدارس و یا افزایش و کاهش روزهای تعطیل در تقویم کشوری وجود داشت.

بررسی طرح ساماندهی تعطیلات رسمی کشور/ تعطیلات رسمی اصول علمی و منطقی داشته باشد 

وی با اشاره به اینکه اخیراً طرحی مبنی بر ساماندهی تعطیلات رسمی کشور به صحن مجلس آمده است، افزود: تعطیلات مرتبط به مدارس نیز در داخل این طرح ارائه شده است که بعد از بررسی طرح می‌خواهیم تعطیلات رسمی کشور مبانی علمی و منطقی داشته و به نوعی ساماندهی شوند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس متذکر شد: در کشور برخی معضلات وجود دارد که باید تعطیلات پاسخگوی آنها باشد و با یک اصول و مبنای علمی مطرح شود.

وی خاطرنشان کرد: در دوره نهم مجلس طرح ساماندهی تعطیلات به مجلس آمد ولی جوی مبنی بر اینکه می‌خواهند تعطیلات مذهبی را مدیریت کنند، ایجاد شد که اصلاً چنین موضوعی وجود نداشت و این باعث عقب‌نشینی طراحان شد.

سعیدی اضافه کرد: خوشبختانه طرح دوباره به صحن مجلس آمد و ما نیز از طراحان خواسته‌ایم که طرح‌های ارائه شده در راستای حل مشکلات اصلی کشور باشد.

موضوع تعطیلی روز شنبه در مجلس مطرح نیست 

وی با اشاره به اینکه مباحثی از قبیل تعطیلی کشور در روز پنج‌شنبه و یا شنبه خارج از مجلس مطرح شده است، گفت: این موضوع در خود مجلس مطرح نشده ولی در کل تلاش می‌شود که تعطیلات ساماندهی اساسی شود زیرا تصمیمات بی‌رویه از گذشته تا به امروز باعث ایجاد شرایطی در تعطیلات شده که گله‌هایی را ایجاد می‌کند.

طرح تحول سلامت حذف نخواهد شد/ برنامه اصلاح و تقویت طرح تحول سلامت 

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در ادامه با تاکید به اینکه اصلاً موضوع حذف طرح تحول سلامت صحت نداشته و در دستور کار نیست، افزود: چنین موضوعی امکان‌پذیر نیست زیرا سرمایه عظیمی برای این طرح گذاشته شده که با حدف آن خسران زیادی به بدنه کشور وارد می‌کند.

وی اذعان داشت: طرح تحول سلامت دارای نقاط ضعف و قوتی است، تصریح کرد: تنها برنامه برای طرح تحول سلامت، تقویت نقاط قوت و اصلاح نقاط ضعف است.

حذف دارو از پوشش بیمه سیاست خود وزارتخانه است و در مجلس مطرح نشده است 

سعیدی، در رابطه با حذف اخیر ۱۶۰ قلم دارو از پوشش بیمه ابراز کرد: به احتمال قوی این سیاست خود وزارت بهداشت و درمان بوده و به هیچ‌وجه در مجلس مطرح نبوده است. /فارس