نگاه دولتی به سرمایه‌گذاری باعث رکود و کمبود اشتغال شده است
نگاه دولتی به سرمایه‌گذاری باعث رکود و کمبود اشتغال شده است

رئیس کمیسیون سرمایه گذری و بهبود فضای کسب و کار شورای شهر تبریز با بیان اینکه نگاه دولتی به سرمایه‌گذاری باعث رکود و کمبود اشتغال شده است، گفت: املاک، مهم‌ترین سرمایه شهرداری است و از این رو، بانک اطلاعات املاک باید در دسترس همگانی یا حداقل متولیان امر برای ایجاد فرصت‌های سرمایه‌گذاری باشد. به گزارش […]

رئیس کمیسیون سرمایه گذری و بهبود فضای کسب و کار شورای شهر تبریز با بیان اینکه نگاه دولتی به سرمایه‌گذاری باعث رکود و کمبود اشتغال شده است، گفت: املاک، مهم‌ترین سرمایه شهرداری است و از این رو، بانک اطلاعات املاک باید در دسترس همگانی یا حداقل متولیان امر برای ایجاد فرصت‌های سرمایه‌گذاری باشد.

به گزارش تایسیز آذربایجان ، به نقل از فارس، غلامحسین مسعودی ریحان اظهار داشت: ساز وکار مناسب برای تمرکز مدیریت سرمایه‌گذاری، از ضرورت‌های هر سازمانی است.

وی با بیان اینکه  نگاه دولتی به سرمایه‌گذاری باعث رکود و کمبود اشتغال شده است، افزود: املاک، مهم‌ترین سرمایه شهرداری است و از این رو، بانک اطلاعات املاک باید در دسترس همگانی یا حداقل متولیان امر برای ایجاد فرصت‌های سرمایه‌گذاری باشد.

مسعودی‌ریحان تصریح کرد: نیازمند نقشه راه مشخص و فلوچارت اجرایی مدون در شهرداری برای جذب سرمایه‌گذاری هستیم.

وی با اشاره به اینکه نگاه سنتی به مقوله سرمایه و بکارگیری سرمایه‌های خرد در پروژه‌های شهری منسوخ شده است و باید به فکر ایده‌های هوشمند باشیم، افزود: وجود مراکز متعدد تصمیم‌گیری و بروکراسی شدید اداری، از موانع توسعه سرمایه‌گذاری است.

مسعودی‌ریحان بیان کرد: با وجود برداشت‌های متفاوتی که اعضای کمیسیون از مفهوم اطلس سرمایه‌گذاری و ساز و کارهای تهیه و تدوین آن دارند اما بر ضرورت تهیه آن به عنوان نقشه راهی برای هدفمند کردن و سازگار کردن امر سرمایه‌گذاری با نیازهای مدیریت شهری تبریز تاکید دارند.

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذری و بهبود فضای کسب و کار اظهار داشت: در طی سال‌های گذشته پروژه‌های بزرگ و کوچک متعددی توسط شهرداری تبریز به روش مشارکت مدنی یا BOT انجام گرفته است.