کف پوش اجاره ای در تمام دنیا مرسوم است / مسابقات با حمایت مس سونگون برگزار شد
کف پوش اجاره ای در تمام دنیا مرسوم است / مسابقات با حمایت مس سونگون برگزار شد

عباس ترابیان رئیس کمیته فنی فوتسال فدراسیون فوتبال در گفتگویی اختصاصی با تایسیز آذربایجان درباره میزبانی ایران و شهر تبریز برای مسابقات مقدماتی فوتسال ملت های آسیا ۲۰۱۸ گفت : با توجه به اینکه کنفدراسیون فوتبال آسیا میخواست مسابقات مقدماتی رنگ و شکل خوبی به خود بگیرد و تیم های قدرتمندی در ملت های آسیا […]

عباس ترابیان رئیس کمیته فنی فوتسال فدراسیون فوتبال در گفتگویی اختصاصی با تایسیز آذربایجان درباره میزبانی ایران و شهر تبریز برای مسابقات مقدماتی فوتسال ملت های آسیا ۲۰۱۸ گفت : با توجه به اینکه کنفدراسیون فوتبال آسیا میخواست مسابقات مقدماتی رنگ و شکل خوبی به خود بگیرد و تیم های قدرتمندی در ملت های آسیا شرکت کنند تصمیم به برگزاری مسابقات انتخابی گرفتند و این میزبانی برای ما خیلی خوب بود چرا که میتوانیم از تجربیات امسال استفاده کرده و از امکانات ملی که در تمرینات وجود دارد با کمک همه ارگان ها از این امکانات و تجربیات به خوبی استفاده کنیم. نکته مهم این است که باشگاه مس سونگون ورزقان به عنوان اسپانسر به این مساله ورود کرد و همکاری خیلی خوبی داشتند و پشتیبانی آنها باعث شد تا مسابقات خیلی خوبی برگزار شود و با زحمات هیات فوتسال و اداره کل ورزش و جوانان استان آذربایجان شرقی خداروشکر مسابقات به خوبی پیش میرود.

وی در این باره افزود : نکته اصلی و مهم میزبانی شهر تبریز بود که به پیشنهاد خود من صورت گرفت و با توجه به اینکه امکانات سخت افزاری خوبی که در اینجا موجود بود باید از آنها در فوتسال بهره ببریم ، این امکانات ملی متعلق به کل مردم ایران است و باید استفاده کرد ، این را هم بگویم که رویدادهای مهم مختص شهر تهران نیست و باید در دیگر شهر های ایران نیز برگزار شوند.

تربیان درباره سالن پورشریفی تبریز نیز گفت : خوشبختانه چیزی که مد نظر بود در سالن پورشریفی محیا است و کف پوش و امکانات نو در اختیار قرار داده شده است.

مسئول کمیته فنی فوتسال درباره نوع برگزاری مسابقات نیز تصریح کرد : مسابقات در دو گروه ۴ تیمی برگزار میشود و در گروه اول تیم های قرقیزستان ، ترکمنستان ، نپال و ازبکستان حضور دارند و در گروه دوم تیم های ایران ، تاجیکستان و افغانستان هستند که هر ۳ تیم فارسی زبان هستند. بعد از اینکه مسابقات هر دو گروه تمام شد ، ۲ تیم از هر گروه به ملت های آسیا ۲۰۱۸ راه پیدا خواهند کرد.

وی درباره وضعیت پخش زنده بازی ها نیز اظهار داشت : بازی های ایران همچون بازی اول از شبکه ورزش و شبکه استانی سهند ( آذربایجان شرقی ) پخش زنده خواهد شد.

عباس ترابیان درباره پتانسیل میزبانی ایران از مسابقات جهانی و ملت های آسیا نیز خاطرنشان کرد : برای میزبانی رویدادهای جهانی نیاز به زیرساخت های خیلی وسیع تری داریم ، ما میتوانیم با رویداد های جهانی مختلف فوتسالمان را به دنیا بیش از پیش معرفی کنیم ، وقتی رویداد جام جهانی داریم تنها کار ورزش نمیکنیم ، کار سیاسی ، اقتصادی و فرهنگی نیز میکنیم ، همه دنیا ایران را ۲۰ روز روی آنتن داریم دارند ، این مهم است که باید بیشتر هزینه شود ، به نظر من هنوز آن اراده ملی در ایران وجود ندارد تا از جام جهانی میزبانی کنیم و در کل تنها کشورهایی که برای میزبانی تلاش زیادی میکنند موفق تر هستند.

او در انتها درباره کف پوش جدید سالن پورشریفی که به مدت ۳ روز از فرانسه اجاره شده است ،‌ گفت : توافقاتی که بین شهرداری تبریز ، اداره کل ورزش و جوانان و هیات فوتبال انجام شده بود این بود که حتما باید کف سالن عوض شود اما متاسفانه به این رویداد نمیرسید و نمیتوانستیم کف پوش جدید تهیه کنیم ، به نظرم اصلا هم خجالت آور نیست که کف پوش اجاره ای آوردیم ایم ، چرا که این امر در تمام دنیا مرسوم است.