اکوسیستم استارتاپی کشور به مرحله بلوغ نرسیده است
اکوسیستم استارتاپی کشور به مرحله بلوغ نرسیده است

رئیس بنیاد نخبگان آذربایجان شرقی با بیان اینکه استارتاپ‌ها امید آینده کشور هستند و نیازمند عزم ملی در این زمینه هستیم، گفت: اکوسیستم استارتاپی کشور به مرحله بلوغ نرسیده است. به گزارش تایسیزنیوز، یوسف زندی رئیس بنیاد نخبگان آذربایجان شرقی در گفت و گو با خبرنگاران، بهره‌گیری از ظرفیت نخبگان خبری برای ایستادگی در مقابل […]

رئیس بنیاد نخبگان آذربایجان شرقی با بیان اینکه استارتاپ‌ها امید آینده کشور هستند و نیازمند عزم ملی در این زمینه هستیم، گفت: اکوسیستم استارتاپی کشور به مرحله بلوغ نرسیده است.

به گزارش تایسیزنیوز، یوسف زندی رئیس بنیاد نخبگان آذربایجان شرقی در گفت و گو با خبرنگاران، بهره‌گیری از ظرفیت نخبگان خبری برای ایستادگی در مقابل امپرلیالیسم خبری دنیا را لازم دانست و اظهار کرد: در همان اوایل انقلاب اسلامی گفتیم که ما می‌توانیم و این موضوع بر اساس عقلانیت مشخص و نه شعار بود. اکنون نیز علی رغم این‌ که در حوزه‌های فنی، مهندسی، صادرات داروهای خاص، قدرت دفاعی، کشاورزی و … به رشد و توسعه دست یافته‌ایم، اما هنوز اکوسیستم استارتاپی کشور راه اندازی نشده و باور و عینیت نیافته است.  
 
رئیس بنیاد نخبگان آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه در جهان نگاه استارتاپی به مفهومی نهادینه تبدیل شده است، افزود: کمک به رشد و توسعه کسب و کارهای نوپا هنوز در منطقه ما عرف نشده است و این در حالی است که امید آینده هر کشور به جوانان آن است و برای توسعه اقتصاد و رشد سریع قطعاً به همفکری با جوانان نیاز هست.

 رئیس بنیاد نخبگان آذربایجان شرقی با بیان اینکه استارتاپ‌ها امید آینده کشور هستند و نیازمند عزم ملی در این زمینه هستیم، گفت: اکوسیستم استارتاپی کشور به مرحله بلوغ نرسیده است.

رئیس بنیاد نخبگان استان با بیان اینکه گامی بلند و عظیم برای تسهیل روند شناسایی و رشد این کسب و کارها و کمک به جوانان نیاز است، ادامه داد: توسعه و پیشرفت باید به صورت متوازن شکل گیرد و تا زمانی که بهایی به شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاقیت جوانان داده نشود، همیشه یک جای کار خواهد لنگید.  
 
وی اضافه کرد: ترویج خلاقیت، تزریق روحیه و خودباوری را از کودکی باید آموزش دهیم، چرا که مهارت ورزی از سنین پایین و در نوجوانی بسیار موثر است.  

۲۹۰ هزار دانش آموز آذربایجانی غربالگری علمی
 
دکتر زندی در ادامه گفت: در این راستا طرح شهاب برای شناسایی دانش آموزان مستعد توسط اداره کل آموزش و پرورش استان با نظارت بنیاد نخبگان در این استان نیز اجرا می شود که در قالب این طرح تاکنون ۲۹۰ هزار دانش آموز مورد غربالگری قرار گرفته‌اند و نتایج آن به وزارت آموزش و پرورش ارائه شده است.    
وی اظهار داشت: شناسایی، هدایت و حمایت آموزشی، تربیتی و معنوی صاحبان استعدادهای برتر از دوره ابتدایی تا پایان دوره آموزش متوسطه و زمینه سازی برای استمرار حمایت‌ها در مراحل مختلف آموزش عالی، پرورش استعدادهای برتر و سرآمد و ایجاد سازوکارهای مناسب برای رشد و بالندگی آنان به عنوان سرمایه‌های ملی و خدادادی، تقویت و درونی کردن هویت دینی و ملی واجدان استعدادهای برتر در دوره‌های تحصیلی مختلف آموزش عمومی به منظور احساس مسئولیت برای ایفای نقش سازنده در اعتلای کشور از مهمترین اهداف اجرای طرح شهاب می باشند.