۱۳محصول نوآورانه در دانشگاه تبریز رونمایی شد
۱۳محصول نوآورانه در دانشگاه تبریز رونمایی شد

۱۳ محصول نوآورانه شرکت های دانش بنیان و واحدهای مستقر در پردیس علم و فناوری دانشگاه تبریز رونمایی شد. به گزارش تایسیزنیوز، در مراسمی که به همین عنوان در مرکز رشد و نوآوری واحدهای فناور دانشگاه تبریز برگزار شد از طرح های نوآورانه دستگاه فروش خودکار، استخراج DNA با نانوذرات مغناطیسی، پانل های بتن نورگذر، […]

۱۳ محصول نوآورانه شرکت های دانش بنیان و واحدهای مستقر در پردیس علم و فناوری دانشگاه تبریز رونمایی شد.

به گزارش تایسیزنیوز، در مراسمی که به همین عنوان در مرکز رشد و نوآوری واحدهای فناور دانشگاه تبریز برگزار شد از طرح های نوآورانه دستگاه فروش خودکار، استخراج DNA با نانوذرات مغناطیسی، پانل های بتن نورگذر، تجهیزات آلتراسونیک توان بالا، پوشش ظروف بتنی مبتنی بر نانو، تولید قالب در اندازه صنعتی، صفحات حرارتی کربنی، لامپ ال ای دی با عمر بالا، پلتفرم آنلاین صادراتی به کشورهای روسیه و ارمنستان، کمپرسور و چیلر و سنگ چین رونمایی شد.

آموزش و پژوهش باید در خدمت رفع مشکلات جامعه باشد

رئیس دانشگاه تبریز در این مراسم اظهار کرد: اگر آموزش و پژوهش به رفع مشکلات جامعه کمک نکند در واقع نقش خود را به خوبی ایفا نکرده است.

«صفر نصراله زاده» اضافه کرد: شرکت های دانش بنیان باید در حوزه های مختلف به دنبال پژوهش های کاربردی باشند و محصولاتی را که نیاز جامعه و صنایع است تولید کنند.

وی افزود: اقتصاد مبتنی بر دانش، تحول ایجاد می کند از این رو حوزه های اقتصادی اعم از کشاورزی و فناوری، همواره باید به روز باشند تا بتوانند در بازارهای بین المللی رقابت کنند.

نصراله زاده ادامه داد: در سال های اخیر حوزه فناوری رشد قابل توجهی داشته و تعداد شرکت های دانش بینان مستقر در پردیس دانشگاه از ۶۲ مورد به ۱۰۸ مورد رسیده است.

وی افزود: رسالت دانشگاه تربیت نیروی انسانی متخصص در حوزه های مختلف است و این تربیت باید مشکلات جامعه را بکاهد، اگر از نخبگان در بهتر شدن وضع مردم و جامعه استفاده نشود این گنجینه به درد نخواهد خورد.

وی گفت: محصول نوآورانه ای که به درد جامعه بخورد و گرهی از مشکلات مردم باز کند همه را خوشحال خواهد کرد.

فرماندار شهرستان تبریز نیز در این مراسم اظهار کرد: نیازهای شهری باید مورد توجه شرکت های دانش بنیان باشد.

«یونس فاتح» ادامه داد: ورود این شرکت ها به حل ریشه ای مشکلات شهری کمک می کند و البته به تجاری سازی ایده ها نیز سرعت می بخشد.