۹۸درصد اقتصاد آذربایجان شرقی دست بخشی خصوصی است
۹۸درصد اقتصاد آذربایجان شرقی دست بخشی خصوصی است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار: ۹۸درصد اقتصاد آذربایجان شرقی دست بخشی خصوصی است معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی گفت: ۹۸ درصد اقتصاد استان در اختیار بخش خصوصی بوده و رویکرد دولت جدید به حوزه سرمایه گذاری کامل مثبت است. به گزارش تایسیز نیوز، محمد کلامی در مراسم افتتاح خط ریلی و اتصال یک […]

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار:

۹۸درصد اقتصاد آذربایجان شرقی دست بخشی خصوصی است

۹۸درصد اقتصاد آذربایجان شرقی دست بخشی خصوصی است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی گفت: ۹۸ درصد اقتصاد استان در اختیار بخش خصوصی بوده و رویکرد دولت جدید به حوزه سرمایه گذاری کامل مثبت است.

به گزارش تایسیز نیوز، محمد کلامی در مراسم افتتاح خط ریلی و اتصال یک واحد تولیدی بزرگ فولاد در بناب به شبکه سراسری راه آهن کشور، اظهار کرد: حمایت از سرمایه گذاری بخش خصوصی یکی از اولویت های مهم اقتصادی دولت است و باید با استفاده از رویکرد دولت، زمینه را برای حضور بیشتر سرمایه گذاران داخلی و خارجی در استان فراهم کنیم.

وی افزود: آذربایجان شرقی بعد از روی کار آمدن دولت سیزدهم، رتبه سوم کشوری در حوزه جذب سرمایه گذار خارجی و رتبه اول کشوری در حوزه جذب سرمایه گذار داخلی را به خود اختصاص داده است و این ظرفیت بزرگی برای استان ایجاد کرده است.

نماینده مردم بناب و خوشه مهر در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم با قدردانی از مسئولان و مدیران این مجتمع تولیدی گفت: تقویت نیروهای بومی و حمایت از آنها باید دغدغه اصلی مدیران این مجتمع باشد.

حجت الاسلام محمد باقری بنابی با تأکید بر حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی افزود: انتظار داریم سرمایه گذاران بخش خصوصی تقویت و حمایت شوند و در کنار آن، نیروهای بومی نیز تقویت شده و بها داده شوند.

وی از آمادگی مجلس برای حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی خبر داد و گفت: باید از کسانی که در صدد اشتغال برای جوانان هستند و در راستای افزایش تولید و ارزآوری فعالیت می کنند، حمایت جدی به عمل آید.

در این مراسم پروژه خط ریلی این مجتمع تولیدی فولاد افتتاح و خط ریلی آن به شبکه سراسری راه آهن کشور پیوست.

این طرح به طول ۴ کیلومتر ظرف ۱۲ ماه احداث و مورد بهره برداری قرار گرفتو ۱۰۰ میلیارد تومان برای آن هزینه شد.

هدف از اجرای پروژه خط ریلی، تغییر حمل جاده ای به ریلی برای حمل بارهای ورودی و خروجی مجتمع و سایر صنایع موجود در منطقه جهت صرفه جویی در هزینه های حمل بار است.

با اجرای این پروژه بیش از ۳۰ درصد هزینه های حمل بار صرفه جویی می شود به طوری که هزینه حمل بارهای ورودی آهن اسفنجی مجتمع از حدود ۱۲ میلیون ریال به ازای هر تن حمل جاده ای به حدود ۸ میلیون ریال در سیستم ریلی کاهش می یابد.

تمام مراحل اجرایی پروژه خط ریلی این مجتمع و همچنین تأمین قطعات و ادوات مورد نیاز آن از سوی مهندسان و متخصصان داخلی انجام شده است.