بهار کار آفرینان استارتاپی به همراه پنل کار آفرینان جوان تبریز ،برای اولین بار در شهر تبریز برگزار می شود
بهار کار آفرینان استارتاپی به همراه پنل کار آفرینان جوان تبریز ،برای اولین بار در شهر تبریز برگزار می شود

   به گزارش تایسیز آذربایجان ، ریئس رویدادبهار کار آفرینان استارتاپی  افزود: استارتاپ مجموعه کوچک اقتصادی ، تولیدی ، خدماتی است که با کسب و کار نوپا و در یک زمان نامشخص به وجود می آید. یک استارتاپ خوب باید بهترین ایده را دارا ، و در بازار با نوآوری در محصولات و خدمات بعنوان […]

 

 به گزارش تایسیز آذربایجان ، ریئس رویدادبهار کار آفرینان استارتاپی  افزود: استارتاپ مجموعه کوچک اقتصادی ، تولیدی ، خدماتی است که با کسب و کار نوپا و در یک زمان نامشخص به وجود می آید. یک استارتاپ خوب باید بهترین ایده را دارا ، و در بازار با نوآوری در محصولات و خدمات بعنوان یک برند برتر خودش را معرفی کند.

 وی گفت: متاسفانه حباب در حوزه استارتاپ‌ها در دنیا و کشور ایران امروزه بیشتر شده است. همه استارتاپ‌ها در حال جستجو برای پیدا کردن مدل تجاری هستند. آمارهای جهانی حاکی از آن است که از هر۱۰۰ استارتاپ، ۹۰  تای آنها شکست می‌خورند، و از ۱۰ تای باقی مانده فقط شاید یکی از آن‌ها به موفقیت استارتاپ‌های معروفی مثل آمازون و فیسبوک و گوگل برسند. ضمن اینکه اکثر استارتاپ ها هیچ وقت نمی‌توانند مشتریان زیادی را جذب کنند.

 وی خاطر نشان شد: داشتن یک استارت آپ آنقدر برای برخی ها جذاب است، که حتی حاضر هستند تغییر شغل داده و وارد کسب و کار استارتاپی شوند. یک استارتاپ به زمان زیادی نیاز دارد تا به سطح برندهای معروفی همچون ( اسنپ – دیجی کالا-شیپور_ آمازون_ علی بابا  و… ) برسد، ولی امکان پذیر است و دور از دسترس نیست.با ایده های جدید و بدون کلیشه و با توجه به کمبود امکانات ، نیاز بازار و با بازارسنجی خوب باید وارد حوزه کارآفرینی استارتاپ شد و حتی برندهایی همچون آمازون در ایران خلق کرد. به طبع باید از مشاوران قوی و متخصصین این حوزه در مورد ایده خود تحقیق و پرس و جو کرد و سپس وارد پروسه کار آفرینی شد.

 را مین اکبری در معرفی استارپ‌های بزرگ جهان گفت: در جهان برندهای استارتاپی بزرگی همچون  آمازون ( آمازون ابتدا یک فروشگاه آنلاین فروش کتاب بود و سپس از فروش آنلاین کتاب اقدام به فروش محصولات نو یا دست دوم از طریق اینترنت کرد. )  – ای بی ( که پیر امیدیار  ایرانی بنیان گذارش هست) – اوبر – دراپ باکس – پینترست  – اسپیس اکس – وی وُرک – پالانتیر -ایربی‌ان‌بی –  اپل – گوگل (موتور جست و جو که خیلی سریع در میان مردم پرطرفدار شد و با گسترش اینترنت به یک غول بزرگ تبدیل شده است )  _مایکروسافت – فیس بوک (شبکه های اجتماعی و ارتباط آنها با یکدیگر در فضای مجازی، بیشتر از یک میلیارد نفر حالا از این طریق با هم در ارتباط هستند)  تنسنت – یاهو رقیب همیشگی گوگل که هنوز رقابتشان ادامه دارد_ بایدوهیولت پاکارد – لینکدین – توییتر -دراپ باکس – گروپان بزرگ ترین و موفق ترین سایت در ارائه تخفیف های روزانه –  کریگزلیستپالانتیر – نتفلیکس (روش انقلابی در پخش تلویزیون اینترنتی و ویدئوهای آنلاین) –  اسکویرزینگا – رویو به خاطر بازی انگری بردز مشهور شد و حالا همچنان از آن سود می برد.

برندهای همچون آمازون – اپل – ماکروسافت در آمریکا و یا علی بابا در چین  باعث ارزش افزوده  اشتغال،  صادرات و برای کشورهای خودشان،  آمریکا و چین شده است.

 وی در مورد استارپ های فعال در ایران افزود : در ایران در کمتر از یک دهه برندهای استارتاپی بزرگی  همچون: ( جیرینگ – زرین پال  – مامان پز_ تخفیفان – نت برگ – اسنپ – تپ سی – زودفود- بدوفود – اسنپ فود – دیجی کالا- بامیلو  ) متولد شدند و حرفهای زیادی برای گفتن در حوزه اقتصاد حتی در سطح خاورمیانه دارند. حتی برخی از برندها در زمان تحریم ها باعث توسعه این استارتاپها شدند و امید داریم کارآفرینی در حوزه استارتاپ‌ها بیشتر از امروز شده و باعث توسعه اقتصادی ایران در جهان شوند.

ریاست  رویداد بهار کار آفرینان استارتاپی در مورد کارآفرینی  بیان کرد:در مجموع اگر فضای کارآفرینی که مشکلات خاص خود را دارد، در صورت مهیا شدن شرایط و حمایت های بالادستی می تواند شیرین هم باشد، اما باید این نکته مهم را در نظر داشت که هر کشوری در دنیا با توجه به فضای کسب و کار خود می تواند شرایط کارآفرینی را فراهم کند.در ایران کارآفرین بودن سخت‌تر از سایر کشورها است؛ چرا که زیر ساختها و قوانین مناسبی برای حمایت از این فعالیت تهیه نشده است. در گزارش سال ۲۰۱۸ در خصوص سطح کسب و کارها در دنیا رتبه ایران با چهار رتبه تنزل نسبت به گزارش سال ۲۰۱۷ در بین ۱۹۰ کشور در رتبه ۱۲۴ قرار گرفته است. به طبع تمامی عزیزانی که می خواهند وارد حوزه کارآفرینی بشوند باید میزان سختی شروع کسب و کار را بدانند و با اطلاعات کافی و کامل وارد حوزه کسب و کار مورد نظر خود شوند و باید این نکته را بدانند که سطح کسب وکار ایران با کشورهای اروپا و آمریکا چه میزان فاصله دارد.

 وی گفت: شهر تبریز بعنوان پایتخت شمالغرب کشور متاسفانه در حوزه کسب و کارهای استارتاپی نقش پررنگی در کشور ندارد. البته پیش تر و در کسب و کارهای گذشته برندهای بزرگی مانند تراکتورسازی – ماشین سازی – ایدم- چرخشگر – موتروژن و . را در تبریز داریم و یا در نسل برندهای جدید شهر تبریز قطب اول صنایع غذایی و شیرینی شکلات نه تنها در کشور که در سطح جهانی به شمار می رود. ( برندهای همچون : شیرین عسل – آناتا – آیدین _ شونیز _ آی سودا و… ) اما با توجه به تغییر کسب و کارها و استفاده از فضای ای تی باید بیش از بیش به کسب و کارهای استارتاپی روی بیاوریم و در شهر تبریز هم برندهای بزرگی در حوزه استارتاپها در کشور و جهان داشته باشیم و اگر اکنون در شرایط خوبی از این حیث به سر نمی بریم، شرایط را برای انتقال به این سمت با برنامه های این چنینی فراهم کنیم.

 وی در مورد برگزاری رویداد بهارکارآفرینان استارتاپی افزود:  در ۱۹ اردیبهشت ۹۷ در کلانشهر تبریز با مشارکت ارگانهای دولتی ، خصوصی و رسانه ای برگزار می شود، تلاشی در رسیدن به همین اهدافی است که ذکر شد. در واقع  تلاش و سعی ما و کلیه عزیزان تیم اجرایی بر این است که سخنرانها با علم و تجربه خود که با پیچ و خم های کسب و کاراستارتاپی آشنا هستند، این تجربیات گرانبهای خود را  به نسل های جوان و کسانی که در آغاز راه هستند، انتقال دهند.

اکبری  در مورد اهداف این رویداد گفت: ایده اولیه کسب و کار کارآفرینان رویداد، نقش عوامل نیروی انسانی در برند کارآفرینان رویداد،مدیریت استراتژیک در شرایط بحران و رکود فرهنگ کارآفرینی استارتاپی در ایران و جهان بررسی فضاي كسب و كار استارتاپی ایران براي كارآفريني  و … است