مناطق آزاد تجاری به دلیل سوءمدیریت‌ها موجب لطمه به تولید داخل است
مناطق آزاد تجاری به دلیل سوءمدیریت‌ها موجب لطمه به تولید داخل است

به گزارش تایسیز اذربایجان به نقل از فارس، محمد اسماعیل سعیدی با اشاره به موضوع بررسی لایحه ایجاد مناطق آزاد تجاری در مجلس گفت: به دلیل مشکلات در اداره مناطق آزاد تجاری موجود در کشور، این مناطق نه تنها کمکی به تولید و صادرات کالاهای ایرانی نمی‌کند، بلکه محلی برای واردات و حتی قاچاق کالا به […]

به گزارش تایسیز اذربایجان به نقل از فارس، محمد اسماعیل سعیدی با اشاره به موضوع بررسی لایحه ایجاد مناطق آزاد تجاری در مجلس گفت: به دلیل مشکلات در اداره مناطق آزاد تجاری موجود در کشور، این مناطق نه تنها کمکی به تولید و صادرات کالاهای ایرانی نمی‌کند، بلکه محلی برای واردات و حتی قاچاق کالا به کشور شده است.

وی افزود: ابتدا باید مشکلات مناطق آزاد تجاری موجود در کشور را مرتفع کرد و بعد به فکر ایجاد منطقه آزاد تجاری جدید افتاد و در غیر این‌صورت ایجاد منطقه آزاد تجاری جدید اصلاً به صلاح نیست.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: شاید در مواردی مناطق آزاد تجاری به صادرات کالای ایرانی کمک کرده باشد، اما آنچه که به صورت عمده محسوس است، این است که واردات کالاهای خارجی از این مناطق به تولید داخل صدمه وارد کرده است.

سعیدی در پایان خاطرنشان کرد: لازم است تا مشکلات مناطق آزاد تجاری موجود در کشور مرتفع و زمینه برای صادرات کالاهای تولید داخل از این طریق فراهم شود.