چرا جامعه جهانی از واکسن روسی استقبال نکرد؟
چرا جامعه جهانی از واکسن روسی استقبال نکرد؟

چرا جامعه جهانی از واکسن روسی استقبال نکرد ؟ مهدی حافظ زادهروسیه می گوید واکسن کرونا را کشف و ثبت کرده و پوتین نیز خبر از تزریق واکسن به دخترش داده است .هرچند با اعلام این خبر قیمت طلا کاهش یافت ولی جامعه جهانی به خبر واکسن روسی واکنش مثبتی نداشته است. حال این سئوال […]

چرا جامعه جهانی از واکسن روسی استقبال نکرد ؟

مهدی حافظ زاده
روسیه می گوید واکسن کرونا را کشف و ثبت کرده و پوتین نیز خبر از تزریق واکسن به دخترش داده است .
هرچند با اعلام این خبر قیمت طلا کاهش یافت ولی جامعه جهانی به خبر واکسن روسی واکنش مثبتی نداشته است. حال این سئوال پیش می آید که علت چیست و چرا خبری که همه منتظرش هستند مورد استقبال قرارنگرفت ؟ جواب سوال در نوع رفتار حاکمیت روسیه با افکار عمومی و نبود آزادی در چرخش اطلاعات و دموکراسی در روسیه نهفته است. پوتین و طرز فکر همتایانش از پاسخگویی به جامعه جهانی در بسیاری از موارد و همکاری برای استقرار دموکراسی در جهان خودداری می کند و حتی در واکسن کرونا حاضر به ارائه اطلاعات شفاف به سازمان جهانی بهداشت نشده است .
این قبیل رفتارهای حساسیت برانگیز کافیست تا دنیا به صحت کشف واکسن کرونا تکسط روس ها شک داشته باشد و شاید همین واکسن اگر در یک کشور اروپایی که دموکراسی در ساختار سیاسی آن حاکم است کشف می شد اینک شاهد جشن و شادمانی میلیاردها انسان بودیم.