ارسال بیش از ۵۰ اثر به دبیرخانه اولین همایش بین‌المللی خواجه رشیدالدین فضل الله همدانی در تبریز
ارسال بیش از ۵۰ اثر به دبیرخانه اولین همایش بین‌المللی خواجه رشیدالدین فضل الله همدانی در تبریز

ارسال بیش از ۵۰ اثر به دبیرخانه اولین همایش بین‌المللی خواجه رشیدالدین فضل الله همدانی در تبریزبه گزارش تایسیز نیوز،دبیر علمی اولین همایش خواجه رشیدالدین فضل الله همدانی گفت: تاکنون بیش از ۵۰ مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شده که حدود ۱۰ مورد در ارزیابی اولیه مردود شده و ۴۰ مورد پذیرش نهایی شده است.احمد […]

ارسال بیش از ۵۰ اثر به دبیرخانه اولین همایش بین‌المللی خواجه رشیدالدین فضل الله همدانی در تبریز
به گزارش تایسیز نیوز،دبیر علمی اولین همایش خواجه رشیدالدین فضل الله همدانی گفت: تاکنون بیش از ۵۰ مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شده که حدود ۱۰ مورد در ارزیابی اولیه مردود شده و ۴۰ مورد پذیرش نهایی شده است.
احمد مرتاضی در نشست کارگروه قرآنی ستاد گرامیداشت دهه فجر استان با اصحاب رسانه، با اشاره به جنبه‌های نوآورانه اولین همایش خواجه رشیدالدین فضل الله همدانی در تبریز، اظهار کرد: هرچند در مورد گرامیداشت ربع رشیدی چند مورد همایش در دانشگاه تهران و دانشگاه همدان برگزار شده، اما جنبه نوآوری این همایش، گنجانده شدن “اندیشه‌های دینی خواجه رشیدالدین فضل الله همدانی” در محورهای همایش است.
وی با بیان اینکه همچنین این همایش بین المللی بر روی احیای موقوفات ربع رشیدی به ویژه خود مجموعه ربع رشیدی تمرکز داشته است، افزود: این موضوع به صورت جدی هم در قالب بررسی علمی و مقالاتی و هم از نظر حقوقی و… پیگیری می‌شود.
وی با بیان اینکه دانشگاه تبریز آماده همکاری در راستای برگزاری این همایش بوده و اکر ستاد کرونا مجوز دهد، می‌توانیم همایش را به صورت بسیار محدود و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در تالار وحدت دانشگاه برگزار کنیم، گفت: این همایش در چهار محور و در قالب سه پنل ارائه شده و در هر پنل از چهار سخنران استفاده خواهیم کرد.
دبیر علمی همایش اضافه کرد: مباحث میراث فرهنگی در مورد ربع رشیدی و فعالیت‌های باستان شناختی انجام شده در رابطه با آن نیز یکی از پنل‌های فعال همایش بوده که سخنران‌های آن نیز مشخص شده‌اند، گفت: دو پنل همایش مختص ربع رشیدی و یک پنل نیز ویژه اندیشه‌های دینی خواجه رشیدالدین فضل الله همدانی خواهد بود.
وی با بیان اینکه تاکنون دو پیش نشست در این رابطه برگزار کرده‌ایم که یک مورد آن در رابطه با اندیشه‌های تفصیلی خواجه رشیدالدین فضل الله همدانی و دیگری نیز در مورد فعالیت‌های هیات بین المللی ربع رشیدی در مورد امور باستان شناسی و مرمت این مجموعه بوده است، افزود: دو پیش نشست هم برای روزهای آتی تدارک دیده شده است.
وی با اشاره به اینکه نشست‌ها و گفت‌وگو‌های برگزار شده در این رابطه در قالب یک مجموعه چاپ می‌شود، اظهار کرد: چکیده تمامی مقالات پذیرش شده به همت اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان، چاپ شده و صرفا مقالات برگزیده به صورت کامل چاپ خواهد شد.
مرتاضی با بیان اینکه با توجه به شرایط کرونایی امکان برگزاری کارگاه‌های آموزشی جنبی در کنار همایش را نخواهیم داشت، اما جهت برگزاری نمایشگاه مربوطه آمادگی لازم را داریم، گفت: این همایش به همت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان و همکاری دانشگاه تبریز و دانشکده الهیات این دانشگاه، در ۱۲ اسفند ماه برگزار خواهد شد.
وی با اشاره به مشارکت دانشگاه‌های خارجی در این همایش، یادآور شد: حدود ۵۳ نفر عضو کمیته علمی همایش بوده و همچنین اساتیدی از کشورهای آلمان، فرانسه، ایتالیا و آذربایجان نیز عضو کمیته هستند.