جلسه هم انديشي مديران مکانيزاسيون وزارت جهاد کشاورزي در تبريز در شرکت تراکتورسازی
جلسه هم انديشي مديران مکانيزاسيون وزارت جهاد کشاورزي در تبريز در شرکت تراکتورسازی

   به گزارش تایسیز آذربایجان ، به همّت مرکزتوسعه مکانيزاسيون وزارت جهاد کشاورزي و با همکاري سازمان جهاد کشاورزي آذربايجان شرقي و ميزباني گروه صنعتي تراکتورسازي ايران ،به منظور بررسي وتحليل وضعيت موجود وارائه راهکارها،همچنين بررسي فناوري هاي نوين درزمينه مکانيزاسيون، به ويژه در حوزه باغباني،  مراسم بزرگ هم انديشي رؤساي سازمانهاي جهاد کشاورزي ، […]

 

 به گزارش تایسیز آذربایجان ، به همّت مرکزتوسعه مکانيزاسيون وزارت جهاد کشاورزي و با همکاري سازمان جهاد کشاورزي آذربايجان شرقي و ميزباني گروه صنعتي تراکتورسازي ايران ،به منظور بررسي وتحليل وضعيت موجود وارائه راهکارها،همچنين بررسي فناوري هاي نوين درزمينه مکانيزاسيون، به ويژه در حوزه باغباني،  مراسم بزرگ هم انديشي رؤساي سازمانهاي جهاد کشاورزي ، مديران مکانيزاسيون و امور باغباني سراسر کشور ، با حضور مدير کل نيروي محرکه وزارت صنعت ، معدن و تجارت و نمايندگاني از بانک کشاورزي به همراه مديران و کارشناسان گروه صنعتي تراکتورسازي ايران ، در محل آمفي تئاتر مجتمع تراکتورسازي تبريز برگزار گرديد . 

در اين همايش ، مهندس طهماسبي معاون امور باغباني وزير جهاد کشاورزي ، اقدامات صورت پذيرفته در چند سال اخير تراکتورسازي را ستود و افزود ، حيف است که با وجود تراکتورهاي ايراني ، دنبال تراکتورهاي خارجي رفت . 

وي افزود : البته اين به آن معنا نيست که تراکتورسازي تبريز در بهبود کيفيت و تنوع محصولاتش تلاش ننمايد، امّا واقعيت اين است که آنچه که ما در سالهاي اخير از اين شرکت ديده ايم ارتقاء کيفيت نسبت به گذشته بوده و ما وظيفه داريم که کمبودها را ببينيم و نسبت به امکانات و انتظارات موجود به ياري توليد ملّي بشتابيم و قطعاً همة ما مکلّفيم که از دستاوردهاي اين عزيزان حمايت کنيم . 

کامبيز عباسي رئيس مرکزتوسعه مکانيزاسيون وزارت جهاد کشاورزي با بيان اينکه هر سال که مي گذرد ، شاهد بهبود کيفيت و فناوري و تنوع محصولات در تراکتورسازي هستيم ، از مديران و متخصصين تراکتورسازي ايران درخواست کرد که با بروز نمودن امکانات فني و دانش توليد محصول ، با محصولات خارجي بتوانند به نحو احسن رقابت نمايند . 

رئيس مرکز توسعه مکانيزاسيون وزارت جهاد کشاورزي افزود : البته تراکتورسازي تلاش مي کند که هر روز بهتر از ديروز باشد . يعني ما در حقيقت اگر محصولات امروزي را با چهار سال قبل مقايسه کنيم مي بينيم بهبود جدّي در اين سالها صورت پذيرفته و حتي چهار سال گذشته اش نيز با هفت ساله گذشته فرق کرده است. وي ازتوليدکنندگان ماشين آلات کشاورزي درخواست کرد که باشناسايي موقعيت ها ومحصولات مختلف کشاورزي، نسبت به توليد محصولات وتجهيزات مرتبط بومي اقدام نمايند. 

ابوالفتح ابراهيمي مدير عامل گروه صنعتي تراکتورسازي ايران نيزدر اين مراسم بر لزوم حمايت از توليد ملي و تراکتورهاي ايراني تأکيد کرد . 

وي با بيان اينکه بيش از ۹۰% قطعات تراکتورها توسط خود تراکتورسازي ايران و با مشارکت بيش از ۵۰۰ قطعه ساز در داخل کشور توليد مي شود ، اظهار داشت : متأسّفانه واردات تراکتور با راحت ترين صورت و با تعلق کمترين و به عبارتي ، ناچيزترين تعرفه به کشور صورت مي پذيرد که اين امر، مغاير با سياستهاي حمايت از توليد ملّي و اقتصاد مقاومتي مورد تصريح مقام معظّم رهبري است . 

وي با بيان اينکه  در کشور ، شايد به خاطر برخي از محدوديت ها و تحريم ها ضعف هايي داشته باشيم ولي اين راهش نيست که به جاي توجه به اين ملاحظات و محدوديّت ها ، از مبادي مختلف ، همچون مناطق آزاد و مواردي از اين دست ، به ورود تراکتورهاي خارجي ، به ويژه تراکتورهاي چيني و هندي بي کيفيت  ، اقدام نمائيم ! 

وي همچنين افزود : واقعيّت اين است که واردات هر تراکتور خارجي به معناي زنگ خطري براي بيکاري کارگران ايراني است و اين کار در شرايط موجود کشور اصلاً به نفع کشور نيست .  

اضافه می نمايد دراين هم انديشی باتشکيل پانل های گفتگو،مسئولين مربوطه درجريان مشکلات پيش روي کشاورزان ، توليدکنندگان وکارشناسان قرارگرفته و به سئولات حضار ،پاسخ لازم ارائه نمودند. 

شايان گفتن است ،حاضرين پس ازاين مراسم، درکارخانجات مختلف گروه صنعتی تراکتورسازی ايران حضوريافته وازنزديک درجريان طرح های توسعه وخودکفايی های صورت پذيرفته قرارگرفتند.