در سایه بی توجهی اداره کل راهداری استان؛بزرگترین مجتمع تفریحی و گردشگری کشور راه دسترسی مناسب ندارد
در سایه بی توجهی اداره کل راهداری استان؛بزرگترین مجتمع تفریحی و گردشگری کشور راه دسترسی مناسب ندارد

در سایه بی توجهی اداره کل راهداری استان؛بزرگترین مجتمع تفریحی و گردشگری کشور راه دسترسی مناسب ندارد مجتمع ورزشی، رفاهی، تفریحی و گردشگری هلیا پس از سال ها افتتاح هنوز راه دسترسی مناسبی برای ارایه خدمات بهتر به گردشگران ندارد.«سیروس علی اکبری» سرمایه‌گذار، مالک و کارآفرین مجتمع ورزشی، رفاهی، تفریحی و گردشگری هلیا در گفت‌وگو […]

در سایه بی توجهی اداره کل راهداری استان؛بزرگترین مجتمع تفریحی و گردشگری کشور راه دسترسی مناسب ندارد

مجتمع ورزشی، رفاهی، تفریحی و گردشگری هلیا پس از سال ها افتتاح هنوز راه دسترسی مناسبی برای ارایه خدمات بهتر به گردشگران ندارد.«سیروس علی اکبری» سرمایه‌گذار، مالک و کارآفرین مجتمع ورزشی، رفاهی، تفریحی و گردشگری هلیا در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: علیرغم سال‌ها تلاش و پیگیری جهت ایجاد راه دسترسی مناسب برای ارایه خدمات بهتر به شهروندان، متاسفانه هنوز موفق نشده ایم که این امر مهم را محقق کنیم.وی با بیان این‌که سه استاندار سابق آذربایجان شرقی ذیل تمام نامه های درخواستی را تائید و بر ایجاد دسترسی راه ارتباطی و جاده مناسب برای این مجتمع گردشگری تاکید کرده اند، خاطرنشان کرد: با این حال هنوز گرفتار بروکراسی اداری و برخی کاغذبازی‌ها هستیم که همین مسائل منجر به فرار سرمایه‌گذاران از استان می شود.علی اکبری با اشاره به نامه‌نگاری های متعدد صورت گرفته مجتمع هلیا با استانداری آذربایجان‌شرقی، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، اداره کل راه و شهرسازی، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و دیگر مراکز مسئول گفت: مستندات تمامی نامه‌ها و دستوراتی که اخذ شده موجود است، اما نمی دانیم چرا اقدامات لازم و جدی در زمینه ایجاد دوربرگردان و راه دسترسی مناسب برای این مجتمع صورت نمی گیرد.وی با بیان این‌که آماده تامین ۵۰ درصد هزینه های این امر برای مشارکت هستیم و بارها به مسؤولان متولی دولتی آمادگی خود را اظهار کرده ایم، گفت: از سال ۱۳۹۳ تاکنون پیگیر ایجاد راه دسترسی مناسب به مجتمع هلیا هستیم، اما پاسخ مناسب و واضحی از متولیان امر دریافت نکرده ایم.مالک و مدیرعامل مجتمع ورزشی، رفاهی، تفریحی و گردشگری هلیا تصریح کرد: امیدوارم استاندار جدید و جهادی آذربایجان شرقی و نماینده محترم ولی فقیه در استان نگاه حامیانه نسبت به سرمایه گذاران بخش خصوصی داشته باشند، چراکه بنده خود شاهدم که بروکراسی ‌های اداری و برخی نگرش های غلط و تنگ‌نظری های بی‌مورد مانع حضور سرمایه گذاران داخلی و خارجی در استان شده است.بزرگترین مجتمع تفریحی و گردشگری کشور راه دسترسی مناسب نداردعلی اکبری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روند اجرایی این پروژه اظهار داشت: این طرح در سال ۱۳۸۹کلنگ زنی شد اما با توجه به اینکه زمین آن خارج از محدوده شهر تبریز بود؛ مجبور شدیم از ۲۲ سازمان و نهاد و اداره برای این کار موافقت نامه و مجوز بگیریم! که در دنیا بی سابقه است. در نهایت بعد از سه سال دوندگی موفق شدیم پروانه ساختمانی آن را از شهرداری دریافت کنیم.وی افزود: از سال ۱۳۹۴ تا ۱۳۹۶ به دلیل تشدید تحریم های اقتصادی در تهیه ارز خارجی به مشکل برخوردیم و کار بار دیگر دچار وقفه شد و نتوانستیم سرسره های آن را سر وقت وارد کنیم. خرید و واردات سرسره های مخصوص این پارک آبی نیز دو سال زمان برد و در نهایت این کار با سختی های بسیار به سرانجام رسید.وی تصریح کرد: فاز اول این مجموعه فرهنگی و ورزشی و گردشگری، ۳۵۷ میلیارد تومان هزینه صرف شده در حالی که اگر به قیمت روز محاسبه شود این ارقام سه برابر می شود ضمن آنکه این مبلغ غیر از ارزش زمین و هزینه های اخذ پروانه شهرداری می باشد.بزرگترین مجتمع تفریحی و گردشگری کشور راه دسترسی مناسب نداردسرمایه گذار و مجری مجموعه پارک آبی هلیا افزود: این مجموعه ظرفیت پذیرش همزمان سه هزار نفر آقا و ۱۵۰۰ نفر خانم را دارد که می توانند از امکانات تفریحی آن استفاده کنند. هلیا تنها پارک آبی ایران است که هر سرسره آن یک موتورخانه جداگانه و مستقل دارد تا هیچ وقت خدمات رسانی کل مجموعه متوقف نشود.