ده  بازی و پنج امتیاز؛ ماشین‌سازی در سراشیبی سقوط
ده  بازی و پنج امتیاز؛ ماشین‌سازی در سراشیبی سقوط

۱۰ بازی و پنج امتیاز؛ ماشین‌سازی در سراشیبی سقوط تیم فوتبال ماشین‌سازی تبریز از قدیمی‌ترین باشگاه‌های فوتبال کشور که با سختی‌های فراوان خود را به سطح اول فوتبال کشور رسانده، این روزها حال خوشی ندارد و آزمون و خطای متولیان در این تیم ریشه‌دار تبریزی، آن را در سراشیبی سقوط قرار داده و با این […]

۱۰ بازی و پنج امتیاز؛ ماشین‌سازی در سراشیبی سقوط

تیم فوتبال ماشین‌سازی تبریز از قدیمی‌ترین باشگاه‌های فوتبال کشور که با سختی‌های فراوان خود را به سطح اول فوتبال کشور رسانده، این روزها حال خوشی ندارد و آزمون و خطای متولیان در این تیم ریشه‌دار تبریزی، آن را در سراشیبی سقوط قرار داده و با این روند، این تیم و هوادارنش در ادامه رقابت‌های لیگ برتر روزهای سختی پیش رو خواهند داشت.

ماشین سازی تبریز  به رغم بسته بودن پنجره نقل و انتقال از سوی فیفا به دلیل شکایت چند بازیکن سابقش از این تیم، در نیم فصل اول رقابت ها نتایج قابل قبولی کسب کرد و نتایج درخشان این تیم در مقابل حریفان به خصوص تیم های بزرگ، نگاه ها را معطوف آن کرد.

ماشین سازی که همواره در سایه تراکتور، دیگر تیم تبریزی، قرار دارد و کمتر مورد توجه فوتبال دوستان و رسانه هاست، طرفداران و علاقه مندان متعصبی دارد که با این تیم و اتفاقات پیرامون آن زندگی می کنند و دوست ندارند تیم شان باز به سرنوشت سال های قبل و دوری از رقابت های لیگ برتر دچار شود.

اتفاقاتی که این فصل در ماشین سازی و کادر فنی آن روی داد، ترمز موفقیت های آن را کشید و این تیم که در پایان رقابت های نیم فصل اول جایگاه تک رقمی در جدول رده بندی داشت، اکنون در منطقه خطر سقوط به لیگ دسته یک قرار گرفته است.

متاسفانه مسوولان این تیم تبریزی دلیل ناکامی های تیم را در کادر فنی و چاره آن را در تغییر پی در پی سرمربی می بینند و با اینکه تاکنون چهار مربی بر سر این تیم گذاشته اند و نتیجه ای نگرفته اند اما باز فانوس به دست به دنبال انتخاب مربیانی با کارنامه های مشخص و البته ضعیف هستند.

رسول خطیبی سرمربی ابتدای فصل ماشین سازان
رسول خطیبی سرمربی ابتدای فصل ماشین سازان

ماشین سازان در ابتدای فصل جاری رقابت های لیگ برتر با رسول خطیبی پا در عرصه رقابت ها گذاشتند و به رغم محدودیت ها و کمبودها، نتایج خوبی کسب کردند، به طوریکه در پایان رقابت های نیم فصل اول با ۱۹ امتیاز از ۱۵ بازی در رده نهم جای گرفتند.

شاگردان خطیبی در آغاز بازی های نیم فصل دوم، همانند دور رفت و این بار در تهران استقلال را ۲ بر یک شکست دادند و جایگاه خود را در رده نهم و با اختلاف ۶ امتیازی نسبت به تیم رده دهمی، تثبیت کردند.

اما در ادامه و بنا به دلایلی که هنوز هم مشخص نشده است، رسول خطیبی  با انتشار پستی از این تیم خداحافظی کرد و نوشت: “دوست داشتم کارهای بزرگی با ماشین سازی بکنم اما حیف نگذاشتند.”

رفتن خطیبی، سرآغاز قرار گرفتن ماشین سازی در سراشیبی سقوط بود و این تیم پس از آن و به رغم تجربه سه سرمربی، دیگر نتوانست نتایج نیم فصل اول را رقم بزند.

خطیبی در ۱۶ بازی که هدایت ماشین سازی را برعهده داشت ۶ برد، ۴ تساوی و ۶ باخت را تجربه کرد و چه بسا اگر می ماند و به کارش در این تیم ادامه می داد، می توانست کارهای بزرگ تری با این تیم انجام دهد و آن به سمت بالای جدول هدایت کند.

هیات مدیره باشگاه ماشین سازی بلافاصله پس از کناره گیری رسول خطیبی، احد شیخ لاری را به عنوان سرمربی انتخاب و معرفی کردند و شیخ لاری با کادر فنی جدید در راس این تیم قرار گرفت.

احد شیخ لاری دومین سرمربی فصل جاری ماشین سازان

پس از آنکه شیخ لاری با تجربه، هدایت سبزپوشان تبریزی را عهده دار شد، در همان ابتدا ۲ دیدار سخت با مدعیان لیگ سپاهان و شهرخودرو انجام داد که در تبریز با سپاهان بدون گل مساوی کرد، اما در مشهد با نتیجه سه بر یک مغلوب شد.

شیخ لاری در ادامه بازی ها و به رغم بازی خوب بازیکنانش، نتایج قابل قبولی نگرفت و در مصاف با پیکان مساوی کرد و مقابل تیم های شاهین شهرداری بوشهر، نساجی و فولاد نتیجه را واگذار کرد.

کسب ۲ امتیاز از ۶ بازی زنگ خطری برای ماشین سازی بود و شیخ لاری را مجبور به کناره گیری از این تیم کرد تا شاید این تیم تبریزی تحت هدایت سرمربی دیگری بتواند دست کم نتایج دور رفت را تکرار کند. 

رضا مهاجری سومین سرمربی ماشین سازان

مسوولان ماشین سازی پس از کناره گیری شیخ لاری، به سراغ رضا مهاجری، سرمربی فصل قبل ماشین سازی رفتند و با وی بر سر هدایت این تیم در ادامه رقابت های لیگ برتر به توافق رسیدند.

مهاجری که سابقه کار با تیم های تبریزی را در کارنامه داشت، در نخستین حضورش به عنوان سرمربی تیم ماشین سازی، در خارج  از خانه مقابل نفت مسجد سلیمان تن به شکست داد تا نوار ناکامی های این تیم تبریزی همچنان ادامه دار باشد.

شاگردان مهاجری در دومین دیدار نیز مقابل پرسپولیس مغلوب شدند و همین نتیجه کافی بود تا مهاجری از ادامه کار با این تیم منصرف شود.

مهاجری در حالی همکاری خود با ماشین سازان را پایان داد که این تیم از هشت بازی پس از رسول خطیبی تنها ۲ امتیاز گرفته بود و ۶ باخت و ۲ تساوی کسب کرده بود.

مهاجری آخرین سرمربی ماشین سازان در این فصل نبود و مسوولان این تیم با سرعت برق، هومن افاضلی را به عنوان چهارمین سرمربی انتخاب و بر سر این تیم قرار دادند.

هومن افاضلی چهارمین سرمربی ماشین سازان

افاضلی با عنوان چهارمین سرمربی کار خود را با برتری مقابل ذوب آهن در اصفهان آغاز کرد تا ماشین سازان پس از هشت هفته طعم برد را بچشند و این شاید نقطه پایانی بر ناکامی های این تیم باشد.

اما شاگردان افاضلی در ادامه و در یک بازی حساس خانگی، مقابل گل گهر سیرجان تن به شکست دادند تا مشخص شود که مشکل ماشین سازان در این فصل همچنان پابرجاست و مانعی برای جلوگیری از سقوط این تیم در سراشیبی وجود ندارد.

با مشخص شدن جواب آزمایش کرونای افاضلی و بستری شدن وی در بخش مراقبت های ویژه، اینگونه بر می آید که افاضلی آخرین سرمربی ماشین سازان در فصل جاری نبوده و مسوولان این تیم باید به دنبال گزینه پنجم برای هدایت این تیم در چهار دیدار باقیمانده باشند.

تیم فوتبال ماشین سازی در پایان هفته بیست و ششم با ۲۶ امتیاز در رده دهم و چسبیده به تیم های در خطر سقوط قرار دارد و دهم مرداد و از هفته بیست و هفتم رقابت های لیگ برتر در خارج از خانه به مصاف سایپایی می رود که آن هم در منطقه سقوط قرار گرفته است.