ذوالفقاری:  تراکتور باید اسمش را عوض کند
ذوالفقاری:  تراکتور باید اسمش را عوض کند

ذوالفقاری: تلخ‌ترین روز فوتبال تبریز مقابل نفت بود/ تراکتور باید اسمش را عوض کند سرپرست سابق تیم فوتبال تراکتورسازی‌ گفت: بازی تراکتورسازی ـ نفت تهران تلخ‌ترین روز فوتبال تبریز بود و اجازه ندادند قهرمان شویم به گزارش خبرگزاری فارس، ۲۵ اردیبهشت ۹۴ یکی از عجیب‌ترین روزهای فوتبال ایران بود. در این روز دیدارهای پایانی چهاردهمین […]

ذوالفقاری: تلخ‌ترین روز فوتبال تبریز مقابل نفت بود/ تراکتور باید اسمش را عوض کند
سرپرست سابق تیم فوتبال تراکتورسازی‌ گفت: بازی تراکتورسازی ـ نفت تهران تلخ‌ترین روز فوتبال تبریز بود و اجازه ندادند قهرمان شویم

به گزارش خبرگزاری فارس، ۲۵ اردیبهشت ۹۴ یکی از عجیب‌ترین روزهای فوتبال ایران بود. در این روز دیدارهای پایانی چهاردهمین دوره لیگ برتر در شرایطی برگزار می‌شد که تراکتورسازی، نفت تهران و سپاهان شانس قهرمانی داشتند.

تراکتورسازی بازی مستقیمی با نفت تهران داشت. هر کدام از این دوتیم اگر در این مسابقه برنده می‌شدند قهرمانی را به خود اختصاص می‌دادند اما در صورت تساوی اگر سپاهان در بازی پایانی برنده می‌شد قهرمان بود اما اگر سپاهان نتیجه‌ای غیر از برد می‌گرفت این تراکتورسازی بود که جام را بالای سر می‌برد.

در آن روز بازی تراکتورسازی و نفت با تساوی ۳ بر ۳ در شرایطی در جریان بود که سپاهان دو گل به حریف خود زده بود. در دقیقه ۹۰ بازی تراکتورسازی شایعه‌ای در ورزشگاه پخش شد که بازی سپاهان با تساوی دو بر دو به پایان رسیده و تراکتورسازی هم با این تساوی قهرمان می‌شود.

در نهایت بازی به اتمام رسید و بازیکنان و هواداران تراکتورسازی بی خبر از پیروزی سپاهان به شادی پرداختند اما دقایقی بعد با آشکار شدن حقیقت صدای اعتراضات بلند شد تا اتفاقات این شب تلخ هیچگاه از ذهن هواداران تراکتورسازی پاک نشود.

در همین راستا ایوب ذوالفقاری سرپرست وقت تراکتورسازی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در مورد اتفاقات آن مسابقه صحبت‌های زیر را مطرح کرد.

فارس: در سالگرد آن بازی خاص تراکتورسازی و نفت تهران قرار داریم. آن روز چه اتفاقی رخ داد.

متاسفانه روز بسیار عجیبی بود. قبل از این تفکر وجود داشت که دوست ندارند تراکتورسازی قهرمان شود و وقتی آن اتفاق افتاد مشکلات بعدی ایجاد شد. در شرایطی که در آن بازی ۳ بر یک از حریف پیش بودیم به یکباره بازی برگشت و در نهایت جام را از دست دادیم.

فارس: بعد از بازی می‌گفتند اینترنت ورزشگاه قطع شده است. شما نمی‌توانستید هماهنگی برای فهمیدن نتیجه آن بازی انجام دهید؟

ما در آن لحظه در جو بازی بودیم و اصلا هم اجازه نداشتیم تلفن را بررسی کنیم. ما سه بر یک پیش بودیم و اصلا به بازی با سپاهان فکر نمی‌کردیم. اصلا فکر نمی‌کردیم که به یکباره آندرانیک تیموریان اخراج شود. آندو نمی‌دانست اخطار دارد. او در دقیقه ۴۴ گل زد و داور به خاطر شادی گلش و اینکه به سمت هواداران رفت به او اخطار داد. بازیکنان وقتی گل می‌زنند احساسی می‌شوند. کلینزمن به زلزله‌زدگان ایران کمک کرد اما وقتی به ما گل هم زد درون دروازه رفت و با تکان دادن تور باعث ناراحتی هواداران شد. فوتبال همین است. کارت اول آندو بی مورد بود. بعد از ۱۰ دقیقه از گذشت نیمه دوم داور آندو را با کارت دوم اخراج کرد. در ادامه یک خطای مسلم روی فرید کریمی رخ داد که داور از آن چشم پوشی کرد. به نظر من از علیرضا فغانی بپرسید جریان این اتفاقات چه بود.

فارس: یعنی تقصیرات آن اتفاقات را متوجه علیرضا فغانی می‌دانید؟

مقصر نه اما حتما از او بپرسید چه شده است. از غلامرضا بهروان هم می‌توانید بپرسید چه شد. قبل از بازی اعلام شد ناظر ویژه مسابقه مهدی تاج است و او با خانواده‌اش به تبریز آمد. اما به یکباره در جلسه دیدیم که ناظر بهروان است. متعجب شدیم و در این مورد سوال کردیم که بهروان گفت به او اعلام شده به تبریز بیاید و تاج باز گردد.

فارس: آیا پسر تونی اولیویرا شایعه تساوی را در ورزشگاه به راه انداخت؟

پسر اولیویرا مربی تیم و کاظم شهریاری مدیررسانه‌ای اخراج شده بودند و روی سکو رفتند. در حال تعویض ادینیو از زمین بودم که یک نفر از هیأت فوتبال من را صدا زد و گفت شهریاری با شما کار دارد. فاصله زیادی وجود داشت و دیدم همه می‌گفتند بازی دو بر دو شده و با دست این مسئله را نشان می‌دهند. به یکباره این مسئله در ورزشگاه پیچید.

فارس: یعنی شهریاری به شما اعلام کرد بازی به تساوی رسیده. شهریاری که از زمین اخراج شده و روی سکو بود.

پسر اولیویرا که اصلا زبان ترکی بلد نبود بخواهد چیزی بگوید. به شهریاری هم گفته بودند بازی تساوی شده است. این پرسنل هیأت فوتبال به من گفت آنجا را نگاه کنید می‌گویند بازی دو بر دو شده وقتی به این دونفر و مابقی هواداران نگاه کردم دیدم نتیجه دو بر دو را نشان می دهند. در کل ما نباید گل می‌خوردیم و سه بر یک پیش بودیم اما متاسفانه ما را ۱۰ نفره کردند. با وجود ۱۰ نفره شدن هم پنالتی ما را نگرفتند. خطا به شکلی بود که انگار داشتند لباس این فرد را از تنش خارج می‌کردند.

فارس: آن فردی که از هیأت فوتبال بود منظورتان رضا تقییون مدیر روابط عمومی هیأت فوتبال است؟

خیر. تقیون آنجا نبود. یکی از اعضای پرسنل هیأت فوتبال بود.

فارس: وضعیت تراکتورسای را چطور ارزیابی می‌کنید؟

تراکتورسازی وضعیت خوبی داشت. فکر می‌کردم یک هفته مانده به اتمام لیگ قهرمان می‌شوند اما بعد از اتفاقی که در بازی تراکتورسازی و سپیدرود افتاد نتوانستند مشکلات را حل کنند و همین مسئله باعث شد تیم دچار مشکل شود و قهرمان نشوند.

فارس: تراکتورسازی همیشه تا هفته‌های آخر جزو مدعیان است اما به یکباره آنقدر حواشی اوج می‌گیرد که تیم دچار مشکل می‌شود. دلیل این مسئله چیست؟

باید این مسئله را ریشه یابی کرد. من چیزی نمی‌توانم بگویم این موضوع نیاز به بررسی دارد.

فارس: و صحبت پایانی.

در تراکتورسازی خاطرات زیادی دارم از سال ۵۲ عضو این تیم بودم و سالها در کنار تراکتورسازی حضور داشتم. در این سالها اتفاقی تلخ تر از روز ۲۵ اردیبهشت نبود. این تلخ‌ترین روز فوتبال تراکتورسازی و تبریز بود و اجازه ندادند قهرمان شویم. در آن سال کاپ قهرمانی دست ما بود. چه کسی فکر می‌کرد در عرض چند دقیقه ۲ گل بخوریم. ۲ سال قبل هم مشکلات دیگری رخ داد.پنجره بسته شد. سروش رفیعی رفیعی از تیم رفت و ۴ بازیکن ما روز بازی با پرسپولیس نتوانستند برای تیم به میدان بروند. امسال هم این مشکلات از هفته بیست و پنجم آغاز شد. شاید باید تراکتورسازی اسمش را در ۵-۶ هفته پایان عوض کند تا این مشکلات به وجود نیاید! هواداران تراکتورسازی همیشه تلاش می‌کنند و حمایت خوبی از تیم دارند. قطعا در ادامه هم این حمایت‌ها تداوم دارد.