طرح جامع ” ارزیابی مناطق ده گانه شهرداری تبریز” آغاز گردید
طرح جامع ” ارزیابی مناطق ده گانه شهرداری تبریز” آغاز گردید

به گزارش تایسیز اذربایجان تیم های طرح جامع ارزیابی عملکرد از ۱۴ مهر ماه در مناطق ده گانه شهرداری تبریز مستقر شدند. معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی گفت: در قالب ارزیابی فرآیندها و فعالیت های انجام شده در ۶ ماهه اول سال ۹۷، مناطق ده گانه شهرداری تبریز مورد بررسی قرار می گیرد و […]

به گزارش تایسیز اذربایجان تیم های طرح جامع ارزیابی عملکرد از ۱۴ مهر ماه در مناطق ده گانه شهرداری تبریز مستقر شدند.

معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی گفت: در قالب ارزیابی فرآیندها و فعالیت های انجام شده در ۶ ماهه اول سال ۹۷، مناطق ده گانه شهرداری تبریز مورد بررسی قرار می گیرد و در این میان چالش ها برای برگزاری برنامه های پیش رو مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد.

پورخردمند افزود: نظام ارزیابی عملکرد مناطق شهرداری  با هدف شناسایی نقاط قوت و ضعف، بهبود تخصیص منابع، ارتقای سطح پاسخگویی، افزایش توانمندی مناطق، درجه بندی مناطق و تحقق اهداف و برنامه ها، طراحی شده است.

وی ابراز داشت: تیم ارزیابی در مناطق ده گانه شهرداری درگروههای، برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی، خدمات شهری، مالی و اقتصادی، فنی و عمرانی (حمل و نقل و ترافیک)، فرهنگی و اجتماعی، شهرسازی و معماری، مدیریتی (بازرسی، ارتباطات و مدیریت)، کمیته ارزیابی عمومی در قالب ارزیابی فعالیت خود را آغاز نموده اند.
پورخردمند یادآور شد: در این شاخص ها موارد عمومی مانند رضایت ذینفعان شهرداری های مناطق به ویژه شهروندان، تحقق برنامه و بودجه، استقرار نظام های نوین مدیریتی و موارد اختصاصی از جمله فضای سبز و پارک ها، پسماند و بازیافت، زیبا سازی و فعالیت های عمرانی را نیز مورد ارزیابی قرار می دهند.

وی ضمن اشاره به فرایند اجرایی این ارزیابی افزود: در فرآیند ارزیابی مناطق شهرداری، ابتدا امتیاز هر شاخص که بیانگر عملکرد مورد انتظار ازمنطقه است با بهره گیری ازمستندات موجود و ارزیابی میدانی تعیین و با توجه به ضریب هر شاخص امتیاز کلی عملکردی هر شاخص در مناطق محاسبه می شود.
وی اضافه کرد: جمع امتیاز همه شاخص ها، امتیاز نهایی هر منطقه را تعیین می کند و امتیاز نهایی ، مبنای ارزیابی عملکرد و درجه بندی مناطق شهرداری خواهد بود

معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی خاطر نشان کرد: در پایان دوره ارزیابی عملکرد، با توجه به تحلیل های جامع آماری به دست آمده از امتیاز نهایی ارزیابی مناطق، هم درجه مناطق به صورت کلی از لحاظ عملکردی مشخص گردیده و هم با توجه به هر یک از شاخص ها، نقاط ضعف و قوت هر یک از مناطق نسبت به یکدیگر روشن می شود تا با تعادل و هماهنگی و ارائه برنامه های مناسب، بتوان از نقاط قوت مناطق در جهت پوشش نقاط ضعف و محدودیتهای احتمالی سایر مناطق استفاده بهینه را نموده و پیشنهادها و راهکارهایی برای بهتر ساختن وضعیت عملکردی مناطق ارائه کرد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: رتبه بندی مناطق به عنوان یکی از شاخصه ها و سنجه های مدیریت شهروندان مناطق بوده و نتیجه جهت اطلاع شهردار محترم گزارش خواهد شد.