علیرضا منادی سفیدان با گرامیداشت روز “قلم” اظهار کرد: همه فرهنگیان با ابزار قلم در دل همه ایرانیان جا دارند
علیرضا منادی سفیدان با گرامیداشت روز “قلم” اظهار کرد: همه فرهنگیان با ابزار قلم در دل همه ایرانیان جا دارند

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در نشست مشترک شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش و مدیران کل استانها؛طرح معلم یار آذربایجان شرقی از ماندگارترین اقدامات آموزشی در کشور برای پوشش تحصیلی مناطق محروم از شبکه مجازی بود رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در نشست شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: تاسیس […]

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در نشست مشترک شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش و مدیران کل استانها؛طرح معلم یار آذربایجان شرقی از ماندگارترین اقدامات آموزشی در کشور برای پوشش تحصیلی مناطق محروم از شبکه مجازی بود

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در نشست شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: تاسیس شبکه شاد در ایام شیوع کرونا و استمرار فعالیت آموزشی دانش آموزان کار بزرگ وزارت آموزش و پرورش بود و می توان ابراز داشت طرح معلم یار آذربایجان شرقی از شاخص ترین اقدامات آموزشی در کشور برای پوشش تحصیلی مناطق محروم از شبکه مجازی می باشد.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی، علیرضا منادی سفیدان با گرامیداشت روز “قلم” اظهار کرد: همه فرهنگیان با ابزار قلم در دل همه ایرانیان جا دارند؛ لذا فرهنگیان باید قدر جایگاه خود را در بین جامعه و به عنوان یکی از تاثیرگذارترین اقشار بدانند.

وی با اشاره به تعطیلی چهار ماهه مدارس به دلیل شیوع ویروس کرونا، گفت: شبکه شاد توانست ۸۵درصد دانش آموزان را تحت پوشش آموزشی قرار دهد و تاسیس شبکه شاد اتفاق بزرگی بود که توانست آموزش در دوران کرونا را مدیریت کند.

منادی با بیان اینکه ممکن است سال تحصیلی آینده در شرایط نامشخصی برگزار شود، گفت: وزارت آموزش و پرورش پروژه بزرگی را در سطح ملی و با استفاده از شبکه شاد انجام داد و امیدواریم با برنامه ریزی مشکلات سال تحصیلی آینده رفع گردد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکودر مجلس شورای اسلامی بر توجه بیش از پیش به پرورش در شبکه مجازی شاد تاکید کرد و افزود: تک تک معلمان وظیفه دارند در کنار آموزش به پرورش نیز بپردازند.

وی با اشاره به آوازه شهر تبریز بعنوان اولین ها، طرح معلم یار بعنوان اولین ابتکار آموزشی در ادامه اقدامات آموزشی و فرهنگی صورت گرفته در این دیار عنوان کرد و گفت: بیش از ۱۵۰۰ معلم و فرهنگی برای پوشش تحصیلی ۱۵ درصد از دانش آموزان که به شبکه مجازی دسترسی نداشتند اعزام شدند و محتوای اموزشی را بین این عزیزان توزیع کردند.

منادی با اشاره به اقدامات عمرانی و رفاهی افتتاح شده در ۶ سال اخیر در سیستم تعلیم و تربیت استان، بحث جذب خیرین در مدرسه سازی و مدرسه یاری را بعنوان یک پدیده در کشور معرفی کرد.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اجرای مرحله دوم طرح رتبه بندی فرهنگیان گفت: انتظار داریم رتبه بندی فقط به افزایش حقوق مختص نشود و محتوا و کیفیت هم افزایش یابد و بر کارآیی و کیفیت معلمان و مدارس هم تاثیر گذاشته و صلاحیت‌های معلمی را افزایش دهد.

وی با اشاره به اجرای فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری و پرداخت سرانه مدارس گفت: وزیری که بتواند چنین پرداخت هایی را بگیرد مطمئنا نشان از جایگاه ویژه حاجی میرزایی در دولت دارد و سال‌ها دبیری هیات دولت، در شان و جایگاه وزیر آموزش و پرورش موثر بوده است و ما نیز بر این اثر گذاری آگاه هستیم.