نماینده کلیبر و خداآفرین در مجلس گفت: می‌خواهند به روستایی ۲۰ میلیون وام دهند و اسناد شهری از او می‌خواهند حتما باید دو کارمند ضامن داشته باشد؛ چرا باید از یک روستایی اسناد شهری مطالبه کنند و سفته و اسناد روستایی را قبول نمی‌کنند؟ طبیعی است روستایی قادر نخواهد بود این مدارک را جور کند. […]

نماینده کلیبر و خداآفرین در مجلس گفت: می‌خواهند به روستایی ۲۰ میلیون وام دهند و اسناد شهری از او می‌خواهند حتما باید دو کارمند ضامن داشته باشد؛ چرا باید از یک روستایی اسناد شهری مطالبه کنند و سفته و اسناد روستایی را قبول نمی‌کنند؟ طبیعی است روستایی قادر نخواهد بود این مدارک را جور کند.

به گزارش تایسیز آذربایجان ، به نقل از فارس،  ولی الله قلی‌زاده ظهر امروز در جلسه شورای اداری استان اظهار کرد: تلاش‌های زیادی از سوی مسوولان مختلف انجام گرفته اما آنچه توقع نظام است و به نسبت توقعی که در مردم ایجاد کرده‌ایم فعالیت‌های ما نتیجه‌بخش نبوده است.

وی افزود: در ادعا و آمارسازی پیشتازیم، اما در جلب رضایت مردم و رفع آلام آنها هیچ اقدام قابل توجهی نداشته‌ایم.

 قلیزاده با اشاره به ارائه گزارش عملکرد ناظر گمرکات استان، متذکر شد: ای کاش این الکترونیکی شدن امور گمرک در حدی باشد که اپراتورها امکان دستکاری در سیستم را نداشته باشند و اگر اپراتور وظیفه خود را انجام نداد سیستم توانایی تشخیص و اعلام این کوتاهی را داشته باشد.

نماینده کلیبر و خداآفرین تاکید کرد:صرف تکمیل تکنولوژی مشکل را حل نمی‌کند؛ اصلا مشکل ما نداشتن امکانات نیست؛ دانش همه مدیران اجرایی ما بالا است ولی آنچه مانع عدم فعالیت مطلوب و جلب رضایت مردم می‌شود؛ نوع نگاه دست اندرکاران اجرایی است.

وی افزود: به عنوان مثال وام‌هایی که برای خود اشتغالزایی در روستاها لحاظ شده وقتی افراد حائز شرایط به بانک‌ها معرفی می‌شوند در مقام اجرا به بهانه‌های مختلف از ارائه این تسهیلات ممانعت می‌ورزند.

 قلیزاده توضیح داد: می‌خواهند به روستایی ۲۰ میلیون وام دهند و اسناد شهری از او می‌خواهند حتما باید دو کارمند ضامن داشته باشد؛ چرا باید از یک روستایی اسناد شهری مطالبه کنند و سفته و اسناد روستایی را قبول نمی‌کنند؟ طبیعی است روستایی قادر نخواهد بود این مدارک را جور کند.

نماینده کلیبر و خداآفرین با بیان اینکه به جای روان‌سازی امور به مانع تراشی مبادرت می ورزیم، افزود: امکانات هرقدر بالا باشد ولی بینش ما درست و نیت ما حل مسائل نباشد راه به جایی نخواهیم برد.

وی اذعان داشت: چرا در استانی مثل کرمان در یک روز ۱۰ هزار میلیارد تومان پروژه افتتاح و ۱۰ هزار میلیارد تومان نیزکلنگ زنی می شود؛ اما در استان ما از این خبرها نیست؟ ایراد کار ما کجاست و چرا نمی‌توانیم مسئله را حل کنیم و اقدامات ما منجر به حل مسئله و مشکل نمی‌شود؟