پرداخت ۶۵ درصدی طرح های معرفی شده شهرستان هشترود در طرح اشتغال پایدار روستایی
پرداخت ۶۵ درصدی طرح های معرفی شده شهرستان هشترود در طرح اشتغال پایدار روستایی

به گزارش تایسیز اذربایجان غفور اصغر رضایی صبح امروز در دیدار با مدیر شعب بانک توسعه تعاون آذربایجان شرقی  در این دیدار با اشاره به اینکه این بانک بیش از ۶۵ درصد تعهدات خود در حوزه طرح اشتغال پایدار روستایی شهرستان هشترود را پرداخت کرده است افزود:در این شهرستان در قالب طرح های اشتغال پایدار روستایی […]

به گزارش تایسیز اذربایجان غفور اصغر رضایی صبح امروز در دیدار با مدیر شعب بانک توسعه تعاون آذربایجان شرقی  در این دیدار با اشاره به اینکه این بانک بیش از ۶۵ درصد تعهدات خود در حوزه طرح اشتغال پایدار روستایی شهرستان هشترود را پرداخت کرده است افزود:در این شهرستان در قالب طرح های اشتغال پایدار روستایی ۱۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیوت ریال تسهیلات پرداخت شده است که اکثر پروژه های معرفی شده از سوی شهرستان پروژه های کشاورزی بوده و این بانک آمادگی دارد تا در صورت معرفی طرح های جدید را نیز بررسی و اقدام کند.

وی با بیان اینکه نگاه بانک توسعه تعاون به شهرستان هشترود به عنوان یک شهرستان با ظرفیت های فراوان کشاورزی ویژه و خاص است اظهار داشت: امیدواریم در روزهای آینده با پرداخت طرح های معرفی شده عملکرد بانک در این حوزه را در شهرستان به صد درصد برسانیم.

این گزارش می افزاید، فرماندار هشترود نیز در این دیدار گفت: شهرستان هشترود به لحاظ دارا بودن ظرفیت های متنوع کشاورزی یکی از قطب های تولید گندم در کشور محسوب می شود.

امین امینیان افزود: گندم به عنوان یکی از محصولات استراتژیک منطقه سهم بسزایی در اقتصادی شهرستان هشترود دارد.

وی با اشاره به آمار خرید تضمینی گندم اظهار داشت: از سهم ۵۶۰ هزار تنی خرید تضمین گندم استان بیش از ۱۶۰ تن سهم شهرستان هشترود است؛ به عبارتی دیگر حدود ۳۵ درصد گندم استان در هشترود تولید می شود.

وی با اشاره به گردش مالی بالای موجود در منطقه تصریح کرد: از قبل فروش تضمینی گندم بیش از دو هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال از سوی دولت در قالب این طرح به کشاورزان منطقه تخصیص می یابد که گردش مالی بسیاری بالایی برای منطقه به شمار می رود.

امینیان میزان خرید بذر از سوی کشاورزان شهرستان را بالغ بر ۶ هزار تن عنوان کرد.

فرماندار هشترود با بیان اینکه سایر محصولات کشاورزی نیز در این شهرستان کشت می شود ، اظهار داشت: امسال فقط از محل فروش سیب باغات هشترود بالغ بر یک هزار میلیارد ریال عاید کشاورزان شهرستان شده است.

وی در ادامه با اشاره به تسهیلات پرداختی در قالب طرح توسعه پایدار اشتغال روستایی گفت: بانک توسعه تعاون با توجه به رسالت توسعه ای خود انتظار می رود در اعطای این نوع تسهیلات ها بیش از این ها تعامل و همکاری داشته باشد.

این گزارش حاکی است، در ادامه طرح های معرفی شده به بانک توسعه تعاون از سوی شهرستان هشترود بررسی و مقرر شد در اسرع وقت تکلیف پرونده های تسهیلاتی دارای نقص مشخص شود.