یکی از ویژگی آذربایجان شرقی، ذات بهره ورانه سیستم ها اجتماعی اقتصادی است
یکی از ویژگی آذربایجان شرقی، ذات بهره ورانه سیستم ها اجتماعی اقتصادی است

به گزارش تایسیز اذربایجان ،به نقل از نصر ، “علی ‌اکبر اولیا” ظهر امروز در مراسم دریافت اولین گواهینامه MFCA از سازمان ملی بهره ‌وری کشور توسط شرکت پتروشیمی تبریز اظهار کرد: باتوجه به اینکه شهر تبریز همیشه ازجمله شهرهای پیشرو و پیشگام بوده است، برای من یک شهر خاطره ‌انگیز و الهام ‌بخش در […]

به گزارش تایسیز اذربایجان ،به نقل از نصر ، “علی ‌اکبر اولیا” ظهر امروز در مراسم دریافت اولین گواهینامه MFCA از سازمان ملی بهره ‌وری کشور توسط شرکت پتروشیمی تبریز اظهار کرد: باتوجه به اینکه شهر تبریز همیشه ازجمله شهرهای پیشرو و پیشگام بوده است، برای من یک شهر خاطره ‌انگیز و الهام ‌بخش در حوزه‌ های فرهنگ، سیاست، صنعت و تجارت است و از اجرایی شدن چنین پروژه‌ ای به صورت سازمان یافته خشنود هستیم.

وی با اشاره به اینکه بهره ‌وری یک موضوع ساده، آسان و هم پیچیده است، افزود: شاید یکی از دلایل اینکه نتوانستیم درعمل موفق باشیم، پیچیدگی های بهره وری است. سازمان بهره وری آسیا از دهه ۶۰ شروع به کار کرده است و تشکیلات بهره‌ وری از حدود ۲۵ سال پیش در ایران مرتبط با وزارت صنایع سنگین آغاز شده است. تلاش ما افزایش بهره‌ وری در راستای اهداف مشخص شده است.

رئیس سازمان ملی بهره ‌وری کشور با بیان اینکه توجه زیادی در قانون سوم، چهارم، پنجم و ششم به صراحت برای ارتقاء بهره وری هدف گزاری شده است اذعان کرد: متاسفانه توفیقات قابل توجهی در این خصوص حاصل نشده است و امیدواریم در این وضعیت ظالمانه تحریم‌های یک طرفه آمریکا علیه کشور، بتوان بهره ‌وری را افزایش داد چرا که این تهدید یک فرصت را جهت پایداری فعالیت های مختلف اقتصادی در درون خود فراهم می آورد.

وی به رقابت پذیری مستمر در عرصه اقتصادی و تلاش مداوم برای ارتقاء کیفیت و کاهش قیمت تمام شده تاکید کرد و گفت: اگر خودمان را در این رقابت بی رحمانه اقتصادی و صنعتی جمع و جور نکنیم و با ابزار و دانش تکنولوژی روز در عرصه جهانی پیش نرویم،  به راحتی از صحنه رقابتی حذف خواهیم شد. یکی از ویژگی آذربایجان شرقی، ذات بهره ورانه سیستم ها اجتماعی اقتصادی است که این امر لازمه پایداری و دوام در این راستا است.

اولیا در ادامه با بیان اینکه بهره ‌وری و کیفیت یک راه بی ‌پایان است که باید به آن توجه شود، خاطرنشان کرد: فعالیت بهره‌ وری ایران با بهره‌ وری آسیایی برکات زیادی داشته به طوریکه این سازمان از طریق ژاپنی ‌ها که پرچم دار این حرکت در آسیا بودند، با کمک بهره وری توانستند به ارتقاء کیفیت محصولاتشان دامن بزنند. توسعه کشور ژاپن نتیجه این اهتمام، تلاش  و توجهی است که در حوزه بهره وری صورت گرفته است و در حال حاضر یک صنعت پیشتاز در سطح دنیا مطرح است.

رئیس سازمان ملی بهره‌ وری کشور به برگزاری دوره‌ ها و ارائه راهکارها از طریق سازمان بهره ‌وری آسیا اشاره کرد و گفت: ما در کشور با مفهوم و موضوعات بهر‌ه ‌وری  آشنا نیستیم، از این‌ رو باید انتقال دانش در سراسر استان انجام گیرد که تبریز الگوی مناسبی برای این امر است.

اولیا در پایان اظهار کرد: در برنامه اخیر توسعه به بهره‌ وری توجه جدی شده است، به طوریکه در برنامه پنجم قرار بر این بود که  ۳۰ درصد از رشد اقتصادی از محل بهره‌ وری تامین شود. البته این موضوع با فراز و نشیب ‌های زیادی روبه ‌رو شد ولی در حال حاضر همه دستگاه ‌ها موظف به اجرای بهره‌ وری هستند به طوریکه در بند ۳ برنامه توسعه ششم اعلام شده که  ۳۵ درصد از رشد اقتصادی اداره‌ ها باید از طریق بهره ‌وری انجام گیرد.