جوانان تبریزی امکان عکسبرداری ۳۶۰ درجه را فراهم کردند
جوانان تبریزی امکان عکسبرداری ۳۶۰ درجه را فراهم کردند

به گزارش تایسیز اذربایجان ، با توجه به رشد روزافزون تجارت الکترونیکی، شمار کاربران اینترنت به شدت افزایش یافته و به تبع آن فعالیت های کسب و کار از طریق فضای مجازی نیز گسترش می یابد. یکی از ملزومات این امر استفاده از تصاویر واضح و قابل درک برای خریداران است تا عکس های کالای […]

به گزارش تایسیز اذربایجان ، با توجه به رشد روزافزون تجارت الکترونیکی، شمار کاربران اینترنت به شدت افزایش یافته و به تبع آن فعالیت های کسب و کار از طریق فضای مجازی نیز گسترش می یابد.
یکی از ملزومات این امر استفاده از تصاویر واضح و قابل درک برای خریداران است تا عکس های کالای مورد دلخواه خود را به صورت ۳۶۰ درجه مشاهده نموده و بدون لمس فیزیکی اجناس، خرید اینترنتی خویش را انجام دهد.
در این خصوص برای اولین بار در ایران، یک نرم افزار حرفه ای عکاسی به صورت ویوی ۳۶۰ درجه توسط جوانان تبریزی اختراع و به ثبت رسیده است تا پروسه خرید کالاها، کاملا منطقی، شفاف و با اشرافیت کامل مشتری صورت پذیرد.
“فرهاد جدیری” مبتکر دستگاه عکسبرداری ۳۶۰ درجه در این خصوص به “تبریزمن” گفت: این دستگاه قابلیت عکسبرداری از یک کالا به صورت اتوماتیک در تمام زوایا و درجه های مختلف را داراست که در حالت ایده ال از هر ۱۰ درجه یک عکس گرفته شده و سپس توسط نرم افزار ویرایشگر تصویر ادیت می گردد و در نهایت به صورت فایل فشرده یا کدهای html روی سرور آپلود شده و کالا به صورت ۳۶۰ درجه و با کیفیت عالی نمایش داده می شود.
“مسعود بهبودی” دیگر عضو گروه مبتکر این طرح نیز از ویژگی بارز دستگاه عکسبرداری ۳۶۰ درجه سخن به میان آورد و افزود: این دستگاه در کمتر از ۳۰ ثانیه به طور اتوماتیک از هر محصول مورد دلخواه عکسبرداری می کند به نحوی که یک فرد مبتدی نیز می تواند مراحل کار را به سهولت انجام دهد.
“علیرضا جدیری” نیز ارز آوری، اشتغال زایی و حرکت در راستای حمایت از تولید ملی را از جمله شاخص هایی برشمرد که حمایت مسوولان استانی و کشوری از تولید انبوه اینگونه طرح های دانش بنیان را دوچندان می کند که برای طراحی و ثبت اختراع آنها چند سال متوالی زحمت کشیده می شود.
بدین ترتیب به نظر می رسد با توجه به رشد روز افزون و سریع تجارت الکترونیکی، شمار کاربرانی که از اینترنت استفاده می نمایند به شدت افزایش یافته و در چند سال آینده شاهد آن خواهیم بود که زندگی بدون اینترنت غیر قابل تصور بوده و بازارهای سنتی دیگر جوابگوی نیاز خریداران نمی باشد لذا از این رو، تولیدکنندگان و صاحبان کسب و کار الزاما مجبور به قدم گذاشتن به بازار اینترنتی و به تبع آن معرفی و فروش محصولات خود در بازارهای بین المللی می باشند که از جمله آنها می‌توان به این ابتکار جدید اشاره نمود که در فروشگاه های اینترنتی، شرکت های تولیدکننده اقلام مختلف، آتلیه های عکاسی و کانون های تبلیغاتی مورد استفاده قرار خواهد گرفت