هنر عکاسی، با حافظه تاریخی و فرهنگی مردم پیوند دارد
هنر عکاسی، با حافظه تاریخی و فرهنگی مردم پیوند دارد

به گزارش تایسیز اذربایجان عباس آل‌یاسین که همزمان با روز جهانی عکاسی، در آتلیه خود میزبان مدیرعامل سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تبریز بود، با بیان این مطلب، افزود: هنر، هیچ‌گاه نقطه پایان ندارد و به عنوان یک عکاس، همواره سعی کرده‌ام، به صورت توامان «یاد بدهم و یاد بگیرم» و علاوه بر انواع شاخه‌های عکاسی، […]

به گزارش تایسیز اذربایجان عباس آل‌یاسین که همزمان با روز جهانی عکاسی، در آتلیه خود میزبان مدیرعامل سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تبریز بود، با بیان این مطلب، افزود: هنر، هیچ‌گاه نقطه پایان ندارد و به عنوان یک عکاس، همواره سعی کرده‌ام، به صورت توامان «یاد بدهم و یاد بگیرم» و علاوه بر انواع شاخه‌های عکاسی، فضای برخی از هنرهای دیگر را نیز تجربه کنم.

وی به تحولات عکاسی در سال‌های اخیر اشاره و خاطرنشان کرد: عکاسی نگاتیوی و فضای تاریکخانه و پس از آن، عکاسی دیجیتال، هر یک معایب و محاسن خود را دارند و نمی‌شوند، هیچ‌یک را منکر شد؛ مهم این است که از هر کدام از این دوره‌ها، تجربه و مطالعه درستی کسب کنیم.

وی با اشاره به آثار و تالیفات خود، گفت: هنر عکاسی، با حافظه تاریخی و فرهنگی مردم، پیوند دارد  و  افتخار می‌کنم که بخشی از زندگی حرفه‌ای‌ام، با «لحظه‌های بی‌تکلف» در کنار استاد شهریار گذشته‌است.

وی ضمن قدردانی از حضور مدیرعامل سازان فرهنگی و هنری، گفت: سازمان در دوره‌های مختلف، یکی از بسترهای مهم برای ارتقای دانش عکاسی بوده و امیدواریم با حضور مدیرعامل جدید، این روند با جدیت بیشتری، استمرار داشته باشد.

مدیرعامل سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تبریز نیز در این دیدار، با تبریک روز جهانی عکاسی، اظهار داشت: استاد آل‌یاسین از سرمایه‌های عکاسی شهرمان است که آثارشان سال‌های سال، با پوسترها و کارت‌پستال‌ها، همدم مردم بوده‌ و این ویژگی، نشان‌دهنده ماندگاری هنر ایشان است.

وی با بیان این‌که سازمان در سال‌های اخیر، از تجربه استاد آل‌یاسین بهره‌ برده‌است، اظهار امیدواری کرد دانش و هنر عکاسی، در دوره جدید فعالیت سازمان، با نقش‌آفرینی اساتید عکاسی، ارتقا یابد.