آغاز فرآیند ارزیابی شرکت‌های متقاضی دانش‌بنیانی در پارک فناوری آذربایجان‌شرقی
آغاز فرآیند ارزیابی شرکت‌های متقاضی دانش‌بنیانی در پارک فناوری آذربایجان‌شرقی

آغاز فرآیند ارزیابی شرکت‌های متقاضی دانش‌بنیانی در پارک فناوری آذربایجان‌شرقی پس از امضای تفاهم‌نامه همکاری بین پارک‌ علم و فناوری آذربایجان شرقی و معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری جهت بررسی صلاحیت شرکت‌های دانش‌بنیان نوپا، فرآیند ارزیابی شرکت‌های متقاضی توسط پارک علم و فناوری آذربایجان‌شرقی آغاز شد. به گزارش تایسیز نیوز، سعید جعفری […]

آغاز فرآیند ارزیابی شرکت‌های متقاضی دانش‌بنیانی در پارک فناوری آذربایجان‌شرقی

پس از امضای تفاهم‌نامه همکاری بین پارک‌ علم و فناوری آذربایجان شرقی و معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری جهت بررسی صلاحیت شرکت‌های دانش‌بنیان نوپا، فرآیند ارزیابی شرکت‌های متقاضی توسط پارک علم و فناوری آذربایجان‌شرقی آغاز شد.

به گزارش تایسیز نیوز، سعید جعفری راد ضمن اشاره به آیین‌نامه جدید ارزیابی و حمایت از شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان، گفت: بر اساس تغییرات جدید در نظام ارزیابی شرکت‌های دانش‌بنیان، پارک‌های علم و فناوری آذربایجان‌شرقی، خراسان رضوی، شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، صنعتی شریف و سیستان و بلوچستان به عنوان ۵ پارک علم و فناوری در میان ۵۴ پارک کل کشور جهت ارزیابی صلاحیت شرکت‌های دانش‌بنیان نوپا انتخاب شدند.

وی افزود: در این راستا جهت توسعه ظرفیت‌ها، ایجاد هم‌افزایی و همکاری مشترک با پارک‌های علم و فناوری به عنوان نقش‌آفرینان زیست‌بوم نوآوری و فناوری در کشور، تفاهم‌نامه همکاری بین دبیرخانه تخصصی ارزیابی و تشخیص صلاحیت شرکت‌های دانش‌بنیان معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری و پارک علم و فناوری آذربایجان‌شرقی امضا شد.

جعفری راد یادآور شد: مطابق این تفاهم‌نامه تأیید صلاحیت شرکت‌های دانش‌بنیان نوپا توسط پارک علم و فناوری آذربایجان‌شرقی انجام می‌گیرد و شرکت‌های نوآور و فناور برای ارزیابی باید از طریق معاونت توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان اقدام کنند.

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: بر اساس آیین‌نامه جدید، «شرکت‌های دانش‌بنیان نوپا» شرکت‌های فعال در حوزه تحقیق، طراحی و توسعه کالاها و خدمات فناورانه هستند که هنوز از نظر کسب و کاری و اقتصادی به بلوغ کافی دست پیدا نکرده‌اند، حداقل یک محصول در مقیاس نمونه آزمایشگاهی، مشروط به دارا بودن تمامی معیارهای ماده ۱ آیین‌نامه، ساخته و ارائه کرده‌ باشند و درآمد عملیاتی آن‌ها در آخرین اظهارنامه مالیاتی شرکت کمتر از ۵۰ میلیارد ریال باشد.

به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، از این پس صلاحیت دانش‌بنیان‌های نوپا توسط پارک علم و فناوری آذربایجان‌شرقی، به عنوان یکی از ارزیابان شرکت‌های متقاضی دانش‌بنیانی مورد بررسی قرار می‌گیرد.