افزایش ۱۳ درصدی حقوق مستمری بگیران/ بیمارستان ۳۸۷ تخته افسانه شده است
افزایش ۱۳ درصدی حقوق مستمری بگیران/ بیمارستان ۳۸۷ تخته افسانه شده است

به گزارش تایسیز اذربایجان ،جلال الدین نیکنامی ظهر روز شنبه در نشست خبری اداره کل تامین اجتماعی استان آذربایجان شرقی گفت: با وجود پیگیری ها و تلاش های زیاد دکتر مسعود پزشکیان و محمدحسین فرهنگی در مجلس متاسفانه رفته رفته امیدمان به افتتاح چنین مجموعه ای کمرنگ تر می شود. نیکنامی با بیان اینکه در استان […]

به گزارش تایسیز اذربایجان ،جلال الدین نیکنامی ظهر روز شنبه در نشست خبری اداره کل تامین اجتماعی استان آذربایجان شرقی گفت: با وجود پیگیری ها و تلاش های زیاد دکتر مسعود پزشکیان و محمدحسین فرهنگی در مجلس متاسفانه رفته رفته امیدمان به افتتاح چنین مجموعه ای کمرنگ تر می شود.

نیکنامی با بیان اینکه در استان ۱۲ درمانگاه تحت پوشش مجموعه تامین اجتماعی وجود دارد، اظهار کرد: سه درمانگاه در شهرستان تبریز و سه درمانگاه عمومی در شهرستان های میانه، مراغه و مرند و شش درمانگاه در شهرستان های اهر، بناب و شبستر مشغول به خدمات رسانی هستند که افراد تحت پوشش این مجموعه می توانند از خدمات آن ها به صورت رایگان استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه  این درمانگاه ها در شهرستان ها با ارتقای خدمات دهی به صورت ۲ شیفته کار می کنند، ادامه داد: حدود ۴۸ تخت ویژه در این درمانگاه ها موجود هستند که با وجود بالا بودن تامین هزینه این تخت ها، خدمات رسانی این درمانگاه ها بصورت مرتب انجام می گیرد.

نیکنام در ارتباط با هزینه های درمانی این سازمان تشریح کرد: حدود ۹۷۰ میلیون تومان هزینه های مراکز درمانی این سازمان برآورد شده که ۲۸۰ میلیون آن به درمان مستقیم و ۶۹۰ میلیون آن به درمان غیرمستقیم اختصاص داده شده است.

وی با اشاره به تجهیزات خریداری شده برای درمانگاه های استان تشریح کرد: یک هزار و ۷۰۰ دستگاه رادیولوژی و یک دستگاه سی تی اسکن برای اولین بار در شمالغرب کشور خریداری شده است.

معاون درمان سازمان تامین اجتماعی افزود: اعتباری حدود یک و نیم میلیارد تومان در بیمارستان ۲۹ بهمن هزینه گردیده که این بیمارستان و بیمارستان عالی نسب توسط وزارت بهداشت درجه اول را کسب کرده اند.

وی ادامه داد: در این بیمارستان ها سیستم فکس نیز راه اندازی شده است که موجب جمع آوری بخش کاغذ در این بیمارستان ها بوده و با این سیستم عکس های گرفته شده از بیماران توسط دستگاه های مختلف در سیستم ثبت و در مواقع لزوم مورد استفاده قرار می گیرند.

نیکنامی با اشاره به پتانسیل بالای استان آذربایجان شرقی در جذب بیماران خارجی تصریح کرد: آذربایجان شرقی تنها استانی است که توانسته مجوز رسمی خدمات دهی به بیماران خارجی را به صورت کامل دریافت کند.

وی گفت: نوبت دهی تمامی مرکز درمانی به صورت اینترنتی و غیرحضوری صورت می گیرد که البته حدود ۲۰ درصد نوبت های این مراکز با صلاحدید مدیران مراکز به بیمارانی که قادر به دریافت نوبت اینترنتی نبوده اند و به صورت سرزده مراجعه کرده اند اختصاص داده می شوند.

نیکنامی با اشاره به تغییرات صورت گرفته در اورژانس مراکز تحت پوشش این سازمان گفت: در این مراکز سعی بر این بوده است تا پرسنل اورژانس ها از حوزه عمومی خارج گردیده و در این زمینه تخصص داشته باشند.

وی همچنین با بیان برخی از مشکلات این سازمان افزود: این سازمان تا به امروز حدود ۴۵۰ میلیارد تومان به طرف های قرارداد بدهکار بوده و برخی از این بدهکاری در ارتباط با طرح تحول سلامت بوده است که علیرغم تلاش های فراوان توانستیم تنها قسمت اندکی از این بدهکاری ها را تسویه کنیم.

وی ادامه داد: اگر بدهکاری های این سازمان به مراکز درمانی طرف قرارداد به موقع پرداخت شود دفترچه هایی که بی ارزش شده اند ارزش قبلی خود را می یابند.

در ادامه این جلسه جعفر سمساری، مدیرکل سازمان تامین اجتماعی آذربایجان شرقی با اشاره به حذف شدن دفترچه های خدمات درمانی در سنوات آینده و ارائه طرح کارت سلامت افزود: با استفاده از کارت سلامت افراد تحت پوشش این مجموعه نیاز به تامین و تمدید دفترچه نداشته و با استفاده از لیست خدمات و کد ملی شخصی هر فرد می توانند از این خدمات بهره جویند.

وی مطالبات معوق سازمان تأمین اجتماعی از کارگاههای تحت پوشش را بالغ بر ۵٣٠ میلیارد تومان اعلام و اظهار کرد: وصول ۲ هزار و ۵۶٧ درخواست بخشودگی جرائم از دهم اردیبهشت ماه لغایت دهم تیر ماه ٩٧، در قالب قانون بخشودگی جرائم کارفرمایان خوش حساب است و بر این اساس ١٩١ میلیارد تومان از بدهی های معوق کارگاههای مشمول قانون تأمین اجتماعی، تقسیط و بالغ بر ۵٢ میلیارد تومان از جرائم تأخیر پرداخت حق بیمه مشمول بخشودگی شده اند.

وی همچنین افزود: با توجه به این که روش های سنتی پاسخگوی نیازها نیست، این ارگان درصدد است تا با اسکن کردن تمام پرونده های کاغذی مربوط به افراد تحت پوشش سرعت پاسخگویی به این نیازها را افزایش داده دیگر نیازی به پرونده های کاغذی نباشد.

مدیرکل سازمان تامین اجتماعی با تاکید بر شعار حمایت از کالای داخلی و بهبود فضای کسب و کار گفت: سازمان تامین اجتماعی هم عرض با سایر دستگاه ها توانسته است با استفاده از پتانسیل های موجود به نقش آفرینی در این خصوص پردازد.

جعفر سمساری با اشاره به رفع مشکلات و موانع کارخانجات و کارگاه ها گفت: در این خصوص به کارگاه هایی که بدهی هایی با مبلغ بالایی داشتند تقسیط بلند مدت صورت گرفته که این مجموعه ها می توانند بدهی های خود را به صورت اقساطی و به صورت بلند مدت پرداخت کنند.

وی بیان اینکه ٢٨ شعبه اصلی، ٧ شعبه اقماری و ٨ کارگزاری رسمی به ارائه خدمات به ذینفعان در سطح استان اشتغال دارند، اذعان داشت: بالغ بر ۶٧٨ بیمه شده اصلی و ١۶٧ نفر مستمری بگیر و بازنشسته تحت پوشش تأمین اجتماعی استان می باشند و طی سال ٩۶ از بابت تعهدات بلند مدت، شامل حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران، ۲ هزار و ٢١۵ میلیارد تومان در استان هزینه شده که این رقم در سه ماهه اول سال ٩٧ بالغ بر ۵۶۴ میلیارد بوده است.

سمساری تشریح کرد: توسعه خدمات غیرحضوری همگام با توسعه شعب تابعه را از اقدامات موثر سازمان در جهت تسهیل امور مخاطبان در طی سالهای اخیر دانسته و گفت: در حال حاضر بیش از ٨٠ درصد خدمات مرتبط با مشتریان به صورت الکترونیکی انجام می گردد.

وی  خاطرنشان کرد: ارائه لیست حق بیمه، ابلاغ الکترونیکی احکام مطالباتی، صدور برگ پرداخت حق بیمه، مشاهده سوابق بیمه شدگان و مشاهده احکام و فیش حقوقی مستمری بگیران را از جمله خدمات غیرحضوری سازمان عنوان نموده، با تکمیل پروژه پرونده الکترونیک و نیز تعمیم نسخه درمانی الکترونیکی به مراکز غیر ملکی سازمان، حلقه خدمات غیر حضوری سازمان تکمیل و شاهد تحولی بنیادین در خدمات سازمان خواهیم بود.