تولید برق استان پایین است/ افزایش مصرف، افزایش ساعات خاموشی را در پی دارد
تولید برق استان پایین است/ افزایش مصرف، افزایش ساعات خاموشی را در پی دارد

به گزارش تایسیز اذربایجان ، جواد رحمتی در جمع نخبگان استان با اشاره به این که ۵۴ مگاوات در کل ادارات استان و ٣٠ مگاوات در کارخانجات برق مصرف می شود گفت: این در حالی است که  تنها استانی که کمترین میزان برق را در کشور تولید می کند استان آذربایجان شرقی است، امیدواریم این […]

به گزارش تایسیز اذربایجان ، جواد رحمتی در جمع نخبگان استان با اشاره به این که ۵۴ مگاوات در کل ادارات استان و ٣٠ مگاوات در کارخانجات برق مصرف می شود گفت: این در حالی است که  تنها استانی که کمترین میزان برق را در کشور تولید می کند استان آذربایجان شرقی است، امیدواریم این روند هرچه زودتر بهبود یابد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار  گفت: اگر در حوزه مدیریت نیز مدیران نخبه ای داشتیم امروز نخبه های ما با این حجم از مشکلات روبرو نبودند.

وی افزود: نخبگان ما با شرایط مدیریتی کشور آشنا نیستند و مدیران ما هم به خاطر حوزه کاری که برایشان تعریف شده خلاقیت چندانی در حیطه کاری خود به کار نمی گیرند.

وی با اشاره به این که یکی سرمایه های هر کشور نخبه های آن هستند،  گفت: اگر ما قبلا به این مشکلات دقت می کردیم این مسائل به وجود نمی آمد ولی امروز پذیرفتیم که با این همه حال به کارمان ادامه داده و می بایست در حل این مشکلات از افکار و نظرات افرادی که در تماس مستقیم با مشکلات کشور هستند نظرخواهی کنیم.

رحمتی از قطع ارتباط صنعت با دانشگاه گلایه کرد و گفت: برای حل مشکلات این چنینی ارگان های درگیر و دولتی از جمله شهرداری تبریز وارد کار شوند و برای حل مشکلات خود از کسانی که می توانند در حوزه دانشگاه آن ها را یاری کنند کمک بطلبند .

وی افزود: شهرداری تبریز باید شریک تجاری طرح های نخبگان شهر باشد و طرح های آنان را بپذیرد.

معاون استاندار تصریح کرد: معاونت استانداری آماده است تا با تمام توان به خدمت رسانی به این نخبگان بپردازد و هماهنگی های لازم را با مسئولین بالادستی در جهت حل مشکلات آن ها انجام دهد.

ایرج شهین باهر نیز در این جلسه با اشاره به تخصیص قسمتی از بودجه شهرداری به فعالیت های پژوهشی در شهر افزود: مرکز پژوهش های شهرداری آماده است تا با قبول طرح هایی که در راستای وظایف شهرداری باشد با تمام توان نقش خود را در حمایت از نخبگان شهر ایفا کند.

وی از اجرای آموزش های شهروندی به صورت سیستمی برای اولین بار در کشور خبر داد و گفت: در این راستا سه کتاب در پایه های تحصیلی ابتدایی و متوسطه های دوره اول و دوم جمع آوری گردیدند و موضوعاتی که سرفصل های این آموزش ها به تقلید از آموزش های شهروندی کشور های توسعه یافته نگاشته شده اند.

وی ادامه داد: این کتاب امروز در ۸۱ مدرسه دولتی تدریس شده و برنامه ریزی می شود برای همه مدارس دولتی تبریز و برای هر پایه تحصیلی یک کتاب تدوین و تدریس گردد.

شهردار تبریز با تاکید بر استمرار جلسات مجموعه شهرداری با نخبگان شهر و همکاری با آنان برای حل موضوعات شهری گفت: این جلسات می بایست استمرار یابد تا اینکه هیچ نخبه ای احساس نکند که مسئول و جوابگویی نیست تا به سخن آنان گوش داده و مشکلات آنان را پیگیری کند و امید در دل آن ها زنده بماند.