جمعیت خوابگاهی دانشگاه تبریز، ۵۳۰۰ نفر است/احداث خوابگاه متاهلین را در برنامه‎هایمان داریم
جمعیت خوابگاهی دانشگاه تبریز، ۵۳۰۰ نفر است/احداث خوابگاه متاهلین را در برنامه‎هایمان داریم

به گزارش تایسیزاذربایجان به نقل از ایسنا، حسین امامعلی پوردر این خصوص اظهار کرد: برنامه پنج ساله دانشگاه تبریز از سال ۹۲ و با شعار «دانشجوی دانشگاه تبریز، لایق بهترین‎ها است»، تنظیم و اقدامات قابل توجهی در زمینه‌های مختلف انجام شده است. وی با اشاره به اقدامات انجام شده در خصوص افزایش کیفیت تغذیه دانشجویان، افزود: […]

به گزارش تایسیزاذربایجان به نقل از ایسنا، حسین امامعلی پوردر این خصوص اظهار کرد: برنامه پنج ساله دانشگاه تبریز از سال ۹۲ و با شعار «دانشجوی دانشگاه تبریز، لایق بهترین‎ها است»، تنظیم و اقدامات قابل توجهی در زمینه‌های مختلف انجام شده است.
وی با اشاره به اقدامات انجام شده در خصوص افزایش کیفیت تغذیه دانشجویان، افزود: تغذیه جزو مواردی است که دانشجویان معمولا از آن ناراضی هستند، با توجه به این که دانشجویان که از سرتاسر کشورمان در دانشگاه تبریز، مشغول به تحصیل هستند، تصمیم به افزایش تنوع در منوی غذا گرفتیم و در هر وعده غذایی دو نوع غذا در منو گنجاندیم.
وی افزود: دانشگاه تبریز، رتبه اول را در ایجاد رستوران‌های آزاد در کشور دارد و با استفاده از توان بخش خصوصی، اکنون، پنج رستوران آزاد با بیش از ۴۰ نوع غذا، در دانشگاه فعال هستند تا بتوانند پاسخگوی ذائقه غذایی دانشجویان باشند که این طرح در قالب طرح تاک به معنی، تنوع، انتخاب و کیفیت، اجرا شد.

معاون دانشجویی دانشگاه تبریز با اشاره به پرداخت بخشی از هزینه غذای دانشجویان در قالب یارانه، اضافه کرد: دانشگاه، مسئولیت پرداخت سه هزار تومان یارانه در وعده صبحانه و شش هزار تومان در وعده‌‌ی نهار و شام را بر عهده دارد، یکی از مزیت‎های این طرح آن است که دانشجویانی که ممکن است بضاعت مالی نداشته باشند، می‌توانند بدون اطلاع کسی از وضعیت مالی‌شان، از یارانه دانشگاه استفاده کرده و غذا بخورند.

وی ادامه داد: صنعتی سازی دانشگاه از دیگر برنامه‌های ما بوده و تلاش داریم با صرف بودجه‌ای بالغ بر دو میلیارد تومان، برای اولین بار در سطح دانشگاه‌های کشور، با خرید تجهیزات از روش‌هایی مثل بخار پز کردن، استفاده شود.

وی با اشاره به خدمات رفاهی ارائه شده به دانشجویان دانشگاه تبریز، بیان کرد: ۱۰۰ درصد دانشجویان روزانه خوابگاه دارند و حتی به دانشجویان شبانه مقطع دکتری نیز خوابگاه ارائه می‎شود، تعداد زیادی از دانشجویان کارشناسی شبانه نیز خوابگاه دارند.

امامعلی پور بیان کرد: تنها دانشگاهی که سالن‌های چند منظوره دارد، دانشگاه تبریز است و سالن خواهران جنب خوابگاه شهدا و در مساحتی بالغ بر دو هزار متر مربع احداث و چمن مصنوعی به کمک شهرداری و شورای شهر تبریز، ایجاد شده است.

وی در ادامه از پرداخت ۱۰ میلیارد تومان وام تحصیلی، شهریه، ودیعه مسکن، عتبات عالیات، ازدواج و بنیاد علوی به دانشجویان در سال گذشته خبر داد.

وی اظهار کرد: خرید تجهیزات به منظور صنعتی سازی سلف و ساخت خوابگاه برای متاهلان در ساختمانی نزدیک برج خلعت پوشان از برنامه‎های آتی دانشگاه است.

معاون دانشجویی دانشگاه تبریز با بیان این که از بهمن ماه سال گذشته، حدود ۶۰۰ میلیون تومان برای بهسازی و ارتقاء پهنای باند اینترنت برای دانشجویان، هزینه شده است، افزود: دانشجویان تحصیلات تکمیلی به اینترنت بی سیم و پرسرعت دسترسی دارند و امکان دسترسی دانشجویان کارشناسی به اینترنت در دانشکده‌ها فراهم شده است.
وی ادامه داد: بلوک سه خوابگاه شهدا، پیشرفته‎ترین تجهیزات اینترنتی را داشته و بلوک‌های جدید خوابگاه فجر هم به اینترنت دانشگاه وصل بوده و میزان نارضایتی‌ها کم‎تر شده است.
وی در پایان، عملکرد شورای صنفی دانشگاه تبریز را رضایت بخش ارزیابی کرد و متذکر شد: شورای صنفی تا جایی که در توان دارد، به مشکلات رسیدگی می‎کند و ریاست‌ قبلی و فعلی دانشگاه نیز هر دو حساسیت خاصی نسبت به مشکلات داشتند و دارند.