به گزارش تایسیز اذربایجان  امید حسن زاده، با بیان اینکه اختصاص بازارچه خیریه دست فروشان به میوه فروشان کار مثبتی بود که در راستای سازمان دهی این صنف صورت گرفت، گفت: چالش های زیادی را برای راه اندازی بازارچه خیریه در قالب میوه فروشان متحمل شدیم که خوشبختانه بسیاری از این مسائل حل شده است. […]

به گزارش تایسیز اذربایجان  امید حسن زاده، با بیان اینکه اختصاص بازارچه خیریه دست فروشان به میوه فروشان کار مثبتی بود که در راستای سازمان دهی این صنف صورت گرفت، گفت: چالش های زیادی را برای راه اندازی بازارچه خیریه در قالب میوه فروشان متحمل شدیم که خوشبختانه بسیاری از این مسائل حل شده است.

وی با اشاره به مزایای این بازارچه برای شهروندان و میوه فروشان، ادامه داد: قیمت میوه ها در این بازارچه نسبت به کیفیت تفکیک شده وکاملا نظارت شده است و همچنین نحوه فروش محصول توسط میوه فروشان و  فرهنگ سازی لازم برای ارزش با مشتری از سوی فروشنده، توسط خیریه انجام شده است.

مدیر بازارچه خیریه تبریز افزود: در ابتدا مسئله ای که ما را با مشکل مواجه کرده بود این بود که برخی از میوه فروشانی که از طرف شهرداری منطقه ۸ معرفی شده بود را نمی شناختیم و می ترسیدیم در حق میوه فروشان قدیمی بی انصافی شود، اما تصمیم بر این شد نمایندگانی از طرف میوه فروشان قدیمی از میان فروشندگان جدید تعدادی را انتخاب کنند .

حسن زاده اذعان داشت: این مشکل به گونه ای حل شد و به گونه ای بود که میوه فروشان جدید وسط قرار داشتند و فروشندگان قدیمی و با سابقه دورتر از دسترس بودند و شهرداری منطقه هشت با برداشتن دیوار این منطقه بخشی از این مشکل را حل کرد و خیریه نیز به وضعیت غرفه ها و راهروها رسیدگی کرد.

وی با بیان اینکه اکنون بزرگترین مشکلی که داریم اعتراض سازمان میادین به برداشتن دیوار این منطقه است، گفت: سازمان میادین اعتراضی مبنی بر اینکه دیوارهای این منطقه بدون اجازه این سازمان برداشته شده است ارسال کرد، اما برداشتن دیوار وظیفه شهرداری است که دستور برداشتن دیوارها را داده بود و دلیلی ندارد سازمان میادین به این قضیه ورود پیدا کند .

مدیر بازارچه خیریه تبریز با تاکید بر اینکه این اعتراض سبب شد چالشی بین شهرداری منطقه هشت و سازمان میادین رخ دهد، اذعان داشت: طبق جلساتی که برای حل این مشکل گذاشته شد سازمان میادین خواستار نرده کشی به بازارچه دست فروشی است و در این صورت نیمی از کسبه از کار می افتد.

حسن زاده ادامه داد: اکنون ۱۴۵ غرفه در این بازارچه در حال فعالیت است و هر روز بیش از ۲۰ بارگیر به این مکان می آید و در کل ۵۵۰ نفر به صورت مستقیم از این مکان کسب درآمد دارند چرا به دلیل بعضی قوانین که توسط سازمانی که بعدا به قضیه ورود پیدا کرده است، عده ای از کار بی کار شوند.