۱۲ عضو هیات علمی دانشگاه تبریز جزو یک درصد برتر جهان اند
۱۲ عضو هیات علمی دانشگاه تبریز جزو یک درصد برتر جهان اند

به نقل از ایرنا، میررضا مجیدی با بیان اینکه در سطح استان قوی ترین نیروی انسانی از نظر علمی در این دانشگاه هستند، گفت: بر این اساس انتظار داریم در کارگروه های تخصصی برای حل مشکلات استان، از اساتید این مرکز دانشگاهی به شکل مناسب و شایسته استفاده شود. وی اضافه کرد: هر کجا به […]

به نقل از ایرنا، میررضا مجیدی با بیان اینکه در سطح استان قوی ترین نیروی انسانی از نظر علمی در این دانشگاه هستند، گفت: بر این اساس انتظار داریم در کارگروه های تخصصی برای حل مشکلات استان، از اساتید این مرکز دانشگاهی به شکل مناسب و شایسته استفاده شود.

وی اضافه کرد: هر کجا به دانشگاه پناه آورده ایم، مشکلات حل شده است؛ در دفاع مقدس، نیازها و تجهیزات جنگی، را دانشگاه ها برطرف و تامین کردند و اکنون نیز اگر دولت و جامعه دانشگاه را باور کنند، به طور حتم دانشگاه مشکلات را حل می کند.
مجیدی با اشاره به آسیب های اجتماعی موجود در جامعه گفت: در زمینه آسیب های اجتماعی از جمله طلاق و اعتیاد دانشگاه به راحتی می تواند راهکار ارایه دهد و مشکلات را برطرف کند.
رییس دانشگاه تبریز با اشاره به سطح علمی بالای این مرکز دانشگاهی با داشتن ۸۰۰ هیات علمی زبده، اظهار داشت: فارغ التحصیلان این دانشگاه به هر کجای دنیا می روند با آغوش باز پذیرفته می شوند، اما متاسفانه در ایران ما نمی توانیم از آنها به نحو شایسته بهره ببریم.

مجیدی با بیان اینکه در این زمینه دانشگاه مقصر نیست، بلکه امکانات جامعه پاسخگوی اینها نیست، افزود: فناوری ما مربوط به ۴۰ سال پیش است و برای این تکنولوژی دانشجوی دانشگاه تبریز نیاز نیست، بلکه هنرجوی هنرستانی هم می تواند با آن کار کند.
وی با بیان اینکه بنده زمانی مدیر اتاق فکر دانشگاه تبریز بودم و اساتید این مرکز علمی- دانشگاهی را متناسب با توانمندی هایشان برای کمک در حوزه های مختلف تخصصی در استان تقسیم بندی کرده بودم، گفت: در مسایل قومیتی، اجتماعی، اقتصادی و انرژی، اساتید صاحب نظر و زبده ای داریم که می توانند مشکلات ما را حل کنند.
رییس دانشگاه تبریز در خصوص دستاوردهای مراکز دانشگاهی کشور در سال های گذشته نیز اظهار داشت: دانشگاه تنها نهادی است که خیلی جلوتر از سند چشم انداز ۱۴۰۴ مبنی بر داشتن رتبه اول تولید علم در منطقه به این هدف دست یافته است و در زمان حاضر در حال برنامه ریزی برای ورود تبریز به جمع ۲۰۰ دانشگاه برتر جهان هستیم.
مجیدی با بیان اینکه ما باید خودمان را در معرض نقد و نظر مردم قرار بدهیم، اظهار داشت: به نظر می رسد مردم شناخت چندانی از دانشگاه ها ندارند.

وی با بیان اینکه نظرمان بر پذیرش نقدهاست، گفت: بزرگ ترین کارهای دنیا در معرض ارزیابی رسانه هاست.

رییس دانشگاه تبریز ادامه داد: ما در مقطعی به خاطر برخی ملاحظات جلوی شفاف سازی را گرفتیم و اگر شفاف سازی کرده بودیم، امروز چنین وضعی نداشتیم.

مجیدی نقش رسانه ها را در شفاف سازی و تنویر افکار عمومی برجسته دانست و گفت: رسانه ها اگر در برخورد با مسایل شفاف عمل کنند به طور قطع رشد می کنیم و جلوی هر گونه اختلاس گرفته می شود.
دانشگاه تبریز با بیش از هفت دهه قدمت و داشتن ۲۴ هزار دانشجو، دومین دانشگاه قدیمی کشور پس از دانشگاه تهران است.